Sofi.webblogg.se

Nu blev det jobbigt

Kategori:

 
Jag har uppenbarligen inte kommit in på utbildningen jag sökte eftersom dem nu är inne i sin andra vecka :(
Jag låg som reservplats 12 och inte 1 som jag missuppfattade min karl..och dem som kommit in är dem som inte har gått värken grunskolan eller gymnasiskolan,så de prioriterats först :(
 
Sen fick jag ett brev från csn där det stod att det fattades 140 poäng för att kunna få studiemedel,jag pluggade på komvux för en sådär 4 år sedan ,men avbröt mina studier för att jag fick ett jobb,så nu fick jag en spark i röven från ingenstans och ytterligare ett problem att försöka lösa innan jag kan börja studiera.
 
Så till nästa gång jag söker in på en utbildning så måste jag först klarat 140 poängen utan studiemedel,och det kan jag bara göra om jag jobbar och pluggar på distans eller pluggar utan inkomst??Jag har nu akassa och om jag fattade rätt så ska det kunna gå att plugga en kurs ,en termin och fortsätta ha akassan?!Men denna termin är det försent att söka till :( tror jag?Ska kolla upp det.
 
På tal om annat:
Har sökt ett par antal jobb sen jag slutade sommarvikariatet i sept,och inte fått ett enda ja förens igår från kolmården som jag sökte ett par tjänster till.Så nu har jag genom gått ett test som de ville att jag skulle göra :)
Nu får vi bara hoppas och hålla tummarna att de vill ha mig på en intervju.
Att få ett jobb där ute eller ett jobb överhuvudtaget skulle göra mig till den lyckligaste i världen just nu,det skulle betyda så mycket för mig och min familja att jag skulle få ett jobb just nu ,även om det bara är till september.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: