Sofi.webblogg.se

Nu är det brått

Kategori: Funderingar

Ska alldeles strax hämta Dottern på dagis och regnet öser ner inte lika kul det.
Kollade på en trea igår,PANIK.Jag vet ju att vi måste flytta typ igår helst,men vi har bara kollat på EN lägenhet än sålänge,och jag kände att det var för mycket att göra i den lägenheten,fast å andra sidan tycker jag om att pyssla,måla,inreda osv
Men helt fel annledning just nu att behöva göra något sånt,iallafall idag kommer dem som vi kollade lägenhet hos och ska då kolla våran lägenhet,PANIK.
 
Det är mycket jag har gnällt över i denna lägenhet,men efter att ha kollat på denna(Som sagt bara en lägenhet än så länge) så tycker jag helt plötsligt att våran inte är så pjåkig haha.
 
Men det är brått vi måste ju flytta SNART.Så är det inte flera som vill kolla på våran lägenhet och vi deras,så är det denna eller ingen..Om de som ska kolla på våran lägenhet nu skulle tycka om den.
 
Ledsen förra alla STORA ord, men känner mig stressad och paniken stiger oj oj oj
 
 
 
 
 

Hämta barnet på dagis

Kategori: Funderingar

Om 1 h ska jag hämta dottern på dagis,det har gått jättebra för henne där.
Hon är väldigt omtyckt bland både personal och barnen.
 
När vi kommer är det alltid något barn som ropar Paulina eller kommer fram och säger Hej Paulina .Så det gör mig väldigt glad,tycker det kan vara jobbigt att lämna av henne där nu när jag inte jobbar längre.
 
Fast hade jag inte möjligheten att lämna henna dessa 3 dagar i veckan så skulle jag aldrig ha tid till att söka jobb,speciellt inte nu när behovet att finna jobb är större än störst.
 
Jag har ju alltid sen jag slutat gymnasiet kunnat få något slag ekonomisk bidrag under tiden jag sökt jobb,utbildat mig eller gått på aktivets stöd,men nu är det kört.Har jag inte funnit ett jobb inom 2 månader (Det är vad jag har kvar av föräldrarpenningen) så är jag utblottad,jag är nada,jag har zero.Paniken är värre än någonsin,så nu sitter jag här och söker hundratals jobb (så det känns) och ska nästa vecka lämna in mitt cv till olika ställen och bara hålla tummarna på att nån intresserar sig för lilla mig och kan tänka sig erbjuda mig ett jobb.
Del eller heltid spelar inte så stor roll just nu,ett jobb är bättre än inget jobb!!
 
Vi håller även utsikt efter 3:or (lite överallt) men helst i klocket för att slippa byta dagis.Så om vi får en trea snart så lär det hjälpa hos lite granna på traven (Ekonomiskt),vi ville ju ha en trea från början men fick alrdig chansen till att ens titta på en trea :/ Nu kanske vi har turen att kunna byta med något par som vill ha större.Hoppas hoppas.
 
Dock lite tråkigt att behöva flytta i dessa omständigheter,men får hoppas att en ny kula kan göra det bättre.
 
 

Nu får det ge sig

Kategori: Allmänt

Har nu i snart 2 veckor varit sjuk,..det började med förskyldning som jag tror jag blivit smittat från dagiset,..Paulina är konstant förskyld men inte mer än så..själv trodde jag att det bara var förskyldning på mig med
 
Fine
 
tänkte jag,men så var det inte utan redan förr förra helgen kom febern..men gick över väldigt fort..redan dagen efter..Fredag-lördag..
...så jag började jobba på söndagen,det gick bra men förskyldningen ville inte släppa och jag tog mig nog aldrig tiden till att få vara sjuk..det har antingen varit en massa jobb eller en dotter att ta hand om..
 
Idag och igår så har jag tagit mig tiden att vara sjuk(Febern kom tillbax),vilat och drycket mycket vätska..Dottern är på dagis så det har gett mig tiden till att andas ut och tänka efter,..hälsan är lite viktigare än jobb å pengar..Att bara fått vila ut ostört har gjort mycket.
 
 
Så det är vad jag tänker göra strax,vila.Lämnade av dottern på dagis för en liten stund sen.
 
Får hoppas jag mår mycket bättre imorgon och kan jobba dem sista dagarna nu.