Sofi.webblogg.se

Tripp till stan

Kategori: En helt vanlig dag

Kom hem för ett tag sedan,åkte och köpte en Julklapp Julklapp redan (den första) till Julia, min systers dotter.
 
När jag städade igår så hittade jag dessa fejk glasögon som jag hade på mig förra halloween.
Vad tycks ?Passar jag i glasögon?
 
Utan
 
 
 
 
Idag blir det en tripp till stan efter att jag hämtat dotter på dagis,tyckte hon kunde hänga med lite..komma iväg och se en massa istället för att sitta hemma eller leka i samma lekpark dag ut och dag in : )
 
och idag har jag bil så då går lite fortare och man slipper spårvagnar som kör iväg ifrån en trots att man trycker på knappen och inget händer.
 
Idag blir det iallafall att handla lite till mammas present,ska iväg med min far imorgon och köpa resten av presenten som inte finns i stan,och sen behöver jag själv köpa lite gott och blandat ; ) 
 
 

Efter solsken kommer regn?!

Kategori: Allmänt

Iallafall idag,normalt är det ju tvärtom..Om en halvtimma ska jag hämta dottern min.
 
Stormen kom aldrig till lilla Norrköping,så vi klarade oss bra och jag vågade lämna dottern på dagis.
 
Denna dag har jag varit hurtig och städat och ändrat om lite,det brukar bli så på Tisdagar..Första dagis dagen i veckan vilket innebär ett par h själv hemma.
Nu sitter man och äter macka,dricker upp sista kaffet för dagen och skriver detta ..men inte allt på en gång såklart.
 
Har suttit och ändrat design på bloggen ingen,efter 120 gången..men blir aldrig riktigt nöjd..men såhär för det nu se ut ett bra tag.
 
 
 
Ha en fortsatt trevlig tisdag
 

Lugnet före stormen

Kategori: Väder

Hej Måndag
 
 

Det ska bli blåsigt värre på Tisdag och Onsdag,får bara hoppas att det inte blir några allvarliga katastrofer eller någon kommer till skada..Själv är jag lite oroliga över att vistas ute dessa dagar..Vet inte heller om jag vill lämna min dotter på dagis ifall stormen kommer när hon är där :/
 
Hunden min kommer ju blåsa iväg så liten han är.
 
Denna vecka händer 2 viktiga punkter.
1. Mamma fyller 50 år den 5:de, men ska firas på lördag : )
2. Jag kanske äntligen får svar från A-kassan!?
 
Annars så kommer vi få en inneboende i veckan,En Janne vid namnet..En vän till min karl,de träffades när min sambo pluggade i Australien och så bodde dem ett tag ihop (Sverige) innan jag träffade karl.Janne bytte jobb och flyttade utomlands men är nu tillbaka och ska då bo ett tag hos oss tills han hittar ett eget.
 
 
 
 
 

Bloppis

Kategori: Mode-Barn

Har nästan lagt ut alla Paulinas gamla kläder som jag inte tänkt spara på en säljsida.
Men det känns som att det aldrig tar slut,man samlar på sig mera än man tror.Har även sparat en massa till framtida bebis,så där behövs det knappt några nya kläder hihi

Detta är vad som ligger ute och inte blivit sålt

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Från fest till hemma mys

Kategori: Allmänt

Mitt liv ser inte alls ut som den gjorde förut,och det är inte på ett negativt sett :) 
Min lilla familj är det bästa som har hänt mig <3
 
 
Förut bestod mitt liv av fest och jag ska inte ljuga när jag säger att jag inte saknar det lite,minus baksmällarna man hade,jag var väll mer avlappnad men kanske inte gladare för det,är så lätt att man dränker sina "sorger" i spriten istället för att ta i tur med dem.
 
Idag finns inte spriten på samma sätt,så mitt humör går i vågor, (Låter som jag en gång i tiden var alkoholist) eftersom det är svårare att "ta i tur" med sina problem som uppstår.
 
Festerna gjorde att man gömde sig,kom ifrån vardagen och bara var.
 
Idag är det 
min dotter som hjälper mig fast på ett helt annat sätt,ett bättre sätt.
 
Kan dock sakna att klä upp sig,gå ut,dricka,dansa och ha en lata sig hela dagen söndag med skräpmat och godis.
 
Men det var då,visst händer det nu att vi går på en fest nån gång ibland (och det tackar vi dotterns farmor för att vi kan) ,men det är inte det samma längre.Alltid kul att träffa sina vänner och gå "iväg" lite,men inte som det var förut.
 
Det är väll detta som kallas att bli vuxen,men tycker dock inte att man bör bli tråkiga för det ,eller hur? :) 
 
 
Mitt största problem är: Att jag tänker för mycket
 
 
Några kloka ord
 
 
 

En liten gästbloggare

Kategori: Paulina <3

.,,lmmmmmmm mmmökuj ,........ . n      ,c,c000öö¨ö ,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,......
  
pepwxxp
'
¨
 
 
 
ä´xå
 
 
 
<3 
 
 

Say yes, please

Kategori: Funderingar

Jag är ledsen att det har varit mycket klagande här i bloggen på sistonde,men tyvärr är min vardag just nu en massa klagande och irretationer..det är kommunications problem mellan 2 förmedlingar och lilla jag kommer tyvärr i kläm och det tar aldrig slut.Just nu väntar jag på post,så att jag kan skicka iväg det och vänta ännu mer på att eventuellt få ett svar om jag får a kassa ersättning eller inte?om nu dem inte får för sig att krångla till det ännu mera och försöka hitta ännu mera som ska skickas in..*arg*..

Idag är dagen jag kunde börja ansöka till en utbildning som jag var sugen på att söka in till,men tyvärr finns den inte tillgänglig och jag har väntat igen i 2 veckor på detta..skit också..finns dock en till utbildning att söka som är tillgänglig (iallafall att söka) men den ligger inte lika nära med intresse av vad jag skulle vilja jobba med..Men kanske bättre än inget..Och den håller på i 1 1/2 år så då har jag något att göra och se fram emot?!

hihi en bebis Paulina mys

 
 
 
 
 

Slutna ögon

Kategori: Känslor

Med slutna ögon säger jag f..k it
 
Hur ska jag orka ha humöret uppe,hur ska jag orka le,hur ska jag orka.
 
 
Om jag får ett nej så blir jag utan pengar om ca 2 månader,
får jag ett nej då har jag ingen utbildning att luta mig till.
 
 
Om jag måste gå på Föräldrarpenning så kan inte dottern min gå på dagis och det innebär att hon kan mista sin plats där,tror jag?eller betala för ca 2 månader och inte ha henne där.
 
Så idag fick jag avsluta föräldrarpenningen för den här månaden för att a kassan ska kunna fatta ett beslut,så än är hennes dagis plats säker.
 
Men för att hon ska gå kvar där så måste jag vara arbetslös med noll kr i inkomst eller ha rätt till a kassa eller annan inkomst
men någon annan inkomst än föräldrarpenning och a kassa kan jag inte få rätt till. E x p soc,aktivitetstöd.
 
Men om jag börjar plugga så kan jag ta csn bidrag eller lån,men då ska jag också komma in på en utbildning.
 
om a kassan säger nej så blir det att hoppa på föräldrarpenningen igen och ha en dotter som går hemma i 2 månader med mig, inget dagis alls :( 
 
och efter dem 2 månader så har jag exakt noll inkomst om jag inte börjar plugga i Januari.
Och blir det inte så då har jag defentitivt ingen inkomst alls i 1 år,tills ett jobbtillfälle dyker upp :( 
 
för rätt till aktivitets stöd från ams har jag inte heller rätt till förens om flera flera månader.
 
Jag gillar inte detta.
;*(
 

17 månader

Kategori: Paulina <3

Sitter och kollar igenom lite bilder och video klipp på min dotter,om en vecka blir hon 17 månader..Vad fort dessa månader gått,alldeles för fort,Och såååå mycket har hänt...Ibland saknar jag bebis tiden men det är roligare nu när hon blir lite äldre och när hon börjar förstå mer och mer.
 
 Underbara älskade unge
 
 
Kom till mig när du är ledsen
och jag ska trösta dig.
Kom till mig när du är ensam
och jag skall hålla dig sällskap.
Kom till mig när du behöver prata
och jag skall lyssna.
Kom till mig när du är rädd
och jag skall hålla om dig.
När du än behöver mig
ställer jag upp för dig.
Vad det än gäller, när det än är,
Finns jag här för dig.
<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No hit

Kategori: Min lilla familj/barn

Än så länge ligger lägenhets bytet på is,.Vi är haft kontakt med 2 par som hade velat byta men båda ångrade sig bla på grund av område och att vi inte har en hörnlägenheten.
 
Nästa big thing är att söka in på en utblidning och börja plugga lite igen :)
 
Annars fyllde min sambo 32 år förra veckan och det börjades med att den dagen han fyllde fira med lite middag och tårta (Som jag fixade till hälften själv) ; ) och i lördags blev det en liten förfest och sedan utgång som slutade med skräpmat och en trött flickvän.