Sofi.webblogg.se

Love my life

Kategori: Handla

I still love my life
Trots dålig sömn,bröstmjölk som kladdar,bajsiga blöjor,spyor,kvällskolik och väldigt få egentid ;)
Remby får Godkänt =) 
 
Idag har sommaren kommit tillbaka fast jag har tyvärr inte varit ute lika mycket som jag velat,blev en sväng på stan med min höggravida syster yster dock :) och det blev lite shopping
(Är rea i nästan alla affärer idag) men har nu satt ett köpstopp (Förutom mat)
 
Det finns dock 1 sak kvar att handla,en Bärsele och som det känns nu så är den behövlig, har börjat få ont i ryggen och armarna av allt bärande på flicke barnet,ibland är det jättemysigt men tungt och tänk om en månad eller två då kommer vi inte orka bära henne i mer än en halvtimma..Nu kan vi bära på henne i 1-2 h tills vi inte orkar mer!
 
Sen så underlättar det för mig på morgonpromenaderna med C för då slipper man släppa med sig hela barnvagnen (På en promenad i ca 20 min ibland kortare) som hon oftast endå inte vill ligga i
(Förutom om hon somnat innan eller är riktigt glad och mätt tjej)
 
 

Crybaby

Kategori: Paulina <3

Ibland skär det ordentligen i mitt mamma hjärta när mammas lilla gullunge gråter och inget tröstar henne.
 
Man går mest omkring och bär på henne,sjunger och vaggar eller snarare skumpar med henne å allt man kan göra är att vänta tills det går över av sig själv.
 
Men å vad det gör ont i mitt hjärta och ännu värre när jag inte sovit och faktiskt blir mest sur.
(är ju inte hennes fel,men hon är sprattlig och lägger vi henne ner så skriker hon bara mer)
 
Hon är såhär nästan varje kväll vid ungefär samma tid och det håller på allt från en halv timma upp till 2 timmar
Läste lite om det på nätet och gissar på att det är Kvällskolik hon har mycket pga magknip.
Hon har haft problem enda från start med att rapa ordentligt efter vaje amning,har gett henne Mirfon men slutade med det efter 2-3 dygn som det stod på flaskan och för att hon slutade gråta,men nu har det börjat igen så jag bestämde mig på att köra med det igen så får vi se hur det går?.
 
 
 
Läste även att det är normalt och att många spädbarnsföräldrar har det såhär,
visa har det värre å då menar jag mycket värre än vi har det..
 
Många skriver att -"om det tröstar så brukar det sluta efter 3 månaders ålder"
 
Visst det tröstar lite men hallå 3 månader..våran tjej är nu 1 månad och snart 2 veckor..
 
Så vi ska behöva ha det såhär i 1 1/2 månad till?!
Ok att hon började för ca 2 veckor sedan med detta gråtande på kvällarna och inte 1 månad sedan,men tanken att hon kanske är såhär i 1 1/2 månad till låter inte ok :/
 
Idag började hon skrika redan vid 17.00 och höll på i en halvtimma ungefär,
och nu sover hon sen lite mer än 1 h sen
 
Så vi får se hur hon kommer vara ikväll,att hon är vaken stör mig inte,att hon grinar stör mig inte,
men att hon sprattlar och är överallt det stör mig.
 
Mammas lilla flicka ♥
 
 
 

I feel your heartbeat

Kategori: Paulina <3

Testar på nått nytt som blogg har startat med Remby,vet inte riktigt än om jag gillar`t
Seeeg dag idag,får hoppas R vill åka och handla när han slutar jobbet.
Har så tråkigt här hemma.

Vart är sommaren?

Kategori:

Är det inte typiskt,den enda sommaren jag inte jobbar sen jag var 15 och änsålänge har det nästan bara regnat.
Hela första veckan när Paulina kom så var det underbart varmt och sol varje dag.
 
R har endast badat två gånger i våran pool på landet som värms upp av mattor när solen är framme.
Jag väntar gärna en månad till med att bada ute för att minska risken för infektion.
 
Men när jag väll tänkt bada så hoppas jag sommaren är här då så man kan bada i en sjö
 
Saknar sommaren 
 
 
Vill sitta i en park och njuta,äta glass ute,sola å bada..Gå långa promenader,äta på uteserveringar.. 
 
 
 
 

Ny design och Midsommarafton

Kategori:

Firade Midsommar på ett annat sett i år
 
Började med att fira med Far,mor,syster och farmor plus min egna lilla Familj
 
Det grillades och fikades
 
Värdens godaste tårta :)
 
Sedan åkte vi ut till Marby och firade både Midsommar och Födelseda hos Carro
Åt god mat och umgicks med trevligt folk,blev dock inte så sent för oss vi åkte väll hem strax efter 21.00 på kvällen!
Hem och sova var min plan (Å va trött jag var) men det var inte Paulinas plan..Hennes plan var att hålla mig vaken till 02.00 :/
 
 Har byt design men är inte klar,ska fixa och trixa med lite nya bilder och färger.
 
 

Förlossningshistorien

Kategori: Graviditeten

Förlossningshistorien

Började med förvärkar den 17:de förvärkar som den första dagen var helt ok..Den 18:de fick jag sambon att ringa upp till bb för då började det göra riktigt ont och de gav mig rådet att bada,äta,vila och käka tabletter "För det låter inte som det är något pågång.."

Jag gjorde som de sa men det blev bara värre och värre,..kunde max sov ett par minuter mellan värkarna..
Försökte ta tid mellan värkarna men det var inte alltid så enkelt.
Jag bodde i duschen den natten och tog minst 3 värktabletter,sömn fick jag inget eller jo kanske i 1 h

Tredje dagen så kunde jag knappt resa mig ur sängen,och ensam fram till 15.00 tiden var jag med..så allt jag gjorde var bara jobbigt men att ligga stilla i sängen och ha ont gjorde mig bara sur,jag vill/behövde gå ut med hunden och få lite frisk luft så jag besämde mig då runt 13.00 tiden att jag skulle bannemig kliva upp ur sängen,klä på mig och gå ut,..men det var lättare sagt än gjort,...tog mig säkert 1-1 1/2 h..men ut på en promenad gick jag med hunden men sakta (vi snackar snigelfart gick det) vilket C=Hunden uppskattade väldigt mycket,för då fick han lukta extra mycket.

Under tiden jag var ute så kom R hem och jag var inte sen med att ringa upp till bb och förklara för dem hur ont jag hade och att jag var lite orolig.."Om du vill så kan du komma hit,.." Vill och vill? :)

Vi åkte dit,väntade i 10 min..Gick in i ett rum där hon satte ctg på mig och bad mig ligga med den på i en halvtimma...efteråt undersökte hon mig och sa"..oj du var visst öppen 4 cm,du bör nog stanna kvar"

Jag fick följa med hem och hämta sånt jag ville ha med mig till förlossningen eller stanna kvar tills R kom tillbaka,jag valde att följa med R hem,vi hade inte ätit något på hela dagen så det blev lite Mcdonalds och lämna hunden hos systra min.

Vi kom dit runt 16.00 på lördag eftermiddag...sen blev det en lång väntan med mycket värkar och dö tid,fick två värktabletter som hjälpte lite..Men någon tid på kvällen kommer inte ihåg vilken tid så tog jag en dusch för att försöka lindra smärtan lite,tyckte det var såå skönt att duscha hemma,men här hjälpte det inte alls!






Här hade jag ont och ville att hon skulle komma ut :/ :)

Ringde på klockan och bad dem komma med lustgas (fast att jag sa till mig själv att jag  aldrig skulle testa det för jag lär bara bli yr och må illa) vilket jag hade rätt i,och att det hjälpte bara lite granna men efter ett tag så ville jag inte ha mera.




Sjuksköterskan var jättetrevlig (alla var jättetrevliga) och frågade mig om det var nått annat jag ville testa?
Ja tack =)
Det blev ryggbedövning och jag kan inget annat än säga att jag älskar`t..Jag blev som en ny människa,äntligen kunde jag vila en stund och fokusera på annat än smärtan..


sen blev det en till lååång väntan,under tiden kollade vi på fotboll och åt smörgås (eller R åt smörgås och jag drack mitt tredje glas nyponsoppa)

Ca var tredje timma så undersökte de mig för att se hur öppen jag var..Glömde även nämna att vattnet inte gick naturligt och de var tvunga att ta hål och tömma mig på urin..

Runt 03.00 på natten började jag känna av de första krystvärkarna å 1 h senare så var hon ute,..
hann med att svära en hel del och nästan mosa sönder R:s hand ;D



Fick sy 3 stygn


Minns inte allt i detalj men ungefär såhär gick min förlossning till och jag ångrar inget och måste endå säga att jag nog inte kunnat fått en bättre förlossning minus de onda förvärkarna!

Hade en jättebra förlossning med helt underbart trevliga barnmorskor?!..
R var ett underbart stöd och fanns där för mig hela tiden




Mantorp och Barnaskrik

Kategori:

R är på Mantorp och leker med bilar å eftersom jag och Paulina inte kan följa med så shoppade vi lite ist och hälsade på Paulinas mormor en stund och käkade pannkakor :D
Vilat en stund på dagen har vi med gjort,vilket behövdes...Nu skulle det dock vara skönt med en dusch..men eftersom tösen är klarvaken och jag är ensam hemma så får jag vänta med det..

Bebis hit,Bebis dit

Kategori:

Har märkt att min blogg börja likna en mammablogg mer och mer å jag vet efter eget tyckande att det kan bli lite mycket och efter ett tag kan bli tråkigt att läsa om,så jag tänkte skriva om nått annat i detta inlägg!
Jag tänkte faktiskt visa er klänningen jag beställde till bröllopet den 7:de juli
Hämtade ut den för 2 dar sen och den sitter jättebra,dock behöver jag fixa lite med bysten där satt den inte "fast"
Till denna fina klänning inhandlade även ett par beiga klack skor *visar bild senare.
Fredag idag och vi har besök från Lund -Hanna och Sebbe,väldigt trevligt och de stannar tills på Söndag?:D
Imorgon blir det en sväng till Söderköping på Marknaden med R:s föräldrar  medans han är på Mantorp med våra gäster,skulle så gärna velat följa med men Paulina är alldeles för liten för detta..Får bli nästa år...
Nu ska jag försöka vila lite,ikväll ska vi grilla yay

-Ingen Rubik-

Kategori: Paulina <3

Om 2 dagar blir min Dotter 1 månad,vart tog tiden vägen?!Det har varit en intensiv månad med för lite sömn och kvalitetstid blandat med glädje,lycka och många leenden å självklart mycket kärlek ♥
1 Månad
Paulina


Hon är mer vaken och "nyfiken",greppar våra fingrar,ler och till å med skrattar ibland ;),
stark om nacken är hon med trots sin väldigt unga ålder hihi
Hon älskar att åka i Pappas bil,där somnar hon fort å glad i "mat" är hon med :D
Hon säger till direkt när hon är missnöjd med nått och nära vill hon vara,gärna hela tiden
(Något vi hoppas försvinner när hon blir äldre,eller går att vänja av)
Ibland kan det bli för mycket och krafterna tar liksom slut att ha henne så nära hela tiden,självklart finns det stunder då man vill mysa med henne och inte alls har nått emot att ha henne liggandes i sin famn sovandes :)
Men de tillfällen hon är ledsen och då vill ha närhet kan bli jobbigt(specieltt på nätterna)
5 min gammal

I will give you my hole world

Kategori:

Jag skulle kunna göra allt för dig
Visa dagar även nätter är lättre än andra,som igår hade vi den perfekta dagen..visst var vi lite grinig på kvällen när  vi såg på fotbollen (Wtf Svergie förlorade ;/ ) men det var hanterbart
Men idag har vi varit lite extra gnälliga under fm..Nu ligger vi och sover så gött,gått snart 1 h..
Jag är en trött mamma,som saknar sin sambo
Detta med sömn:
Jag har märkt att om jag inte vilar något alls under dagen så är jag så extremt trött på antingen kvällen runt 22.00-23.00 när vi går och lägger oss och Tyvärr oftast är Paulina vaken då..eller runt 04.00-05.00 på morgonen när det är dags att  amma..då är jag sååå trött..Å vi ska inte snacka om jag råkar vakna vid 07.00 när R går upp och tösen också vaknar,då vill man inte vara i närheten av mig..det har hänt vid 2 tillfällen att både jag Och tjejen fortf sover när R går upp och sen åker till jobbet..Älskar de mornar vi gör det..för då är jag mer utvilad..
Men tillbaka till detta med att vila på dagen,gör jag det så har jag märkt att jag klarar av den sena kvällen och tidiga morgonen mycket bättre (Inte så konstigt kanske) ;)
Yay idag ska jag hämta ut ett paket från jollyroom :)
Innehåller:
1.En Filt i Bomull, Laban
2.Påslakan set till vagn,pingu
3.Förvaringsmuggar till Bröstmjölken 10 st

A perfect day

Kategori:

Natten har varit lugn,tösen sov bra och ammade endast 2 gg (som hon brukar) somnade om ganska fort
Har haft en helt fantastisk bra dag ida ;) , började med att vi vaknade vid 07.00 tiden för att amma för att sedan hålla oss vakna i hela 2 h men under tiden varit gla och pigg..somnade till slut i vagnen vid morgon promenaden med hunden som äntligen fick gå en mycket längre promenad än vad han brukar få gå nuförtiden :D Det gillas
Kl:11.30 Bvc besök-Det bästa besöket hitills-allt gick bra,hon har nu gått upp till 3600g..Mammas lilla knubbis...
Efter besöket blev det en sväng på stan me syrran..lunch och fika..Hon sov näst intill hela tiden..ammade och byte blöja 1 gång bara..vaknade till vid fikapausen i 10 min..lite gnällig men somnade fort i mosters famn..
Ikväll blir det fotboll
Svergie-Ukrania
Heja heja

Your everything for me

Kategori:

underbar Torsdag



Idag har det hunnits med mycket,(nästan :D ) och det är ovanligt nu för tiden!
Tog en promenad till sjukhuset med Paulina för att besöka mormor,promenaden tog ungefär 1h 20 min kanske lite längre med ett stopp.
Vaknade runt 05.00 för att amma och när hon till slut somnade så passade jag på att gå en sväng med hunden för att sen gå tillbaka till sängen ett par h.
Efter besöket tog vi bussen och spårvagnen hem Första gången :) och det gick galant,hon sov hela vägen!
Passade även på att gå med hunden när vi kom hem eftersom hon fortfarande låg och sov :) (å nej jag lämnade inte henne hemma i vagnen) utan gick såklart med både hund och unge.
Efter promenaden så låg hon fortf och sov,passade då på att damsuga och torka golv yay
,blev precis klar med övervåningen och sen vaknade hon och nu sitter vi här i soffan å kollar oss omkring ;)

Om man kunde stanna tiden

Kategori:

Idag är första dagen vi är helt ensamma, Paulina och jag!
..
Dessa 2 veckor vi hade ihop (Pappa ledighet) har gått alldeles för fort...Jag förstår inte vart tiden tar vägen..
t
Än sålänge så har allt gått bra idag.Vi var på hörselkoll kl 09:30 och hon fick u.a på båda öronen :D å så hade vi tur att hon låg och sov, är liksom ett krav de har att bebisen gör det,..innan vi åkte dit så hade vi sovmorgon och myste ett tag och så tog vi en promenad med hunden min..Inte alltid jag finner tid att göra iordning mig,gå ut med hunden och ta hand o henne samtidigt..hunden har sambon för det mesta fått gå ut med,..och göra iordning mig är ibland bara att glömma att jag får göra ;)


Efter kontrollen så hälsade vi på gammalmormor och morfar med systra min som var så snäll och skjutsade oss till
sjukhuset.
När vi kom hem så sov vi en stund ihop innan det var dags att  gå ut med hunden igen ;)
Suprise,suprise det regnar idag med

JUST NU: Sover hon så sött i min famn,hunden brevid oss och unga mödrar på tv.
Sambon slutar om ca 30 min :)

Welcome Juni och regn

Kategori:

FREDAG ;)
Ny månad och mycket planerat framöver
• Hörseltest på Måndag med Paulina
• Bvc tid på Tisdag
• Skattepengarna=Shopping :)
Detta ska köpas :D

-Klänning till Ufos och Saras bröllop plus nya skor
-Mer kläder
-Å så lite inredning till lägenheten
-Tv
-Fika med systra min (bjuda tillbax)
Får bara hoppas vädret vänder till det bättre igen,..för nu har det regnat i 2-3 dagar..Väldigt mysigt dock..men det blir inte många dog walks och barnvagns promenader i detta väder :/
Idag har det köpts en ny tv..vet inte vilken tum på tv:n det blev..Sambon åkte själv och handlade och..
(Har ännu inte kommit tillbaka)
...det blev en 3d tv som vi ska ha i vardagsrummet,..den 42 tums? vi har nu ska upp till sovrummet :)..
Idag är jag mycket piggare än jag varit de senaste 2-3 dagarna..inatt fick vi äntligen sova ut..inatt var en bra natt..
Nae nu ska jag fortsätta mysa med döttra min som sover så sött i famnen min
För övrigt-Det går inte fort att skriva blogginlägg med en hand :)