Sofi.webblogg.se

I will give you my hole world

Kategori:

Jag skulle kunna göra allt för dig
Visa dagar även nätter är lättre än andra,som igår hade vi den perfekta dagen..visst var vi lite grinig på kvällen när  vi såg på fotbollen (Wtf Svergie förlorade ;/ ) men det var hanterbart
Men idag har vi varit lite extra gnälliga under fm..Nu ligger vi och sover så gött,gått snart 1 h..
Jag är en trött mamma,som saknar sin sambo
Detta med sömn:
Jag har märkt att om jag inte vilar något alls under dagen så är jag så extremt trött på antingen kvällen runt 22.00-23.00 när vi går och lägger oss och Tyvärr oftast är Paulina vaken då..eller runt 04.00-05.00 på morgonen när det är dags att  amma..då är jag sååå trött..Å vi ska inte snacka om jag råkar vakna vid 07.00 när R går upp och tösen också vaknar,då vill man inte vara i närheten av mig..det har hänt vid 2 tillfällen att både jag Och tjejen fortf sover när R går upp och sen åker till jobbet..Älskar de mornar vi gör det..för då är jag mer utvilad..
Men tillbaka till detta med att vila på dagen,gör jag det så har jag märkt att jag klarar av den sena kvällen och tidiga morgonen mycket bättre (Inte så konstigt kanske) ;)
Yay idag ska jag hämta ut ett paket från jollyroom :)
Innehåller:
1.En Filt i Bomull, Laban
2.Påslakan set till vagn,pingu
3.Förvaringsmuggar till Bröstmjölken 10 st

Kommentarer

  • robban säger:

    älskar dig & vår underbara dotter! <3

    2012-06-12 | 14:01:52
  • Sofia säger:

    Har ju förstått att det inte blir så mycket sova när bebisen kommer, men tycker det låter som om ni iallafall fått till bra rutiner redan nu, skönt för er!

    Förstår att det är trist att vara hemma snart men din sambo har väl snart semester antar jag. För en gång skull är jag glad att Johan har ett eget företag för han kan ju styra sin semester precis som han vill och det är tänkt att han ska vara hemma 5 veckor i sträck när lilleman kommer och sedan ytterligare en eller två veckor i mitten eller slutet av augusti. Det är lyx tycker jag, men å andra sidan är det nog första gången jag tycker det är positivt att han är egen företagare, bruka ju mest handla om att han jobbar betydligt mer än heltid annars.....

    Idag har vi exakt en vecka till BF :), så det börjar ju närma sig. Längtar massor men roar mig med att läsa lite bloggar, som din t ex, så länge.;)

    2012-06-12 | 21:44:12
  • Lina säger:

    Hej vännen!

    Grattis igen till den fina lilla prinsessan, hon är verkligen bedårande :)

    De första 3 månaderna är väldigt omtumlande och sömn är något man aldrig kan få för mycket av, så försök vila något på dagarna med (jag lovar, städa hinner du senare ^^)

    Mina tjejer var väldigt olika när det kom till sömn i den där åldern, Elicia började sova hela nätter redan när hon var 4 veckor, medan Isabelle var lite mer än 9 månader när hon vände från att vakna 4-6 ggr per natt till att sova hela natten, så det är ju väldigt olika, men det kommer och då, tro det eller ej, men då saknar man myset under nattvaken istället, i alla fall jag gjorde det ^^

    Så passa på att sov när lillan sover på dagen och njut av varje vaken minut ni får, för det går fort :)

    Kramar Lina

    2012-06-13 | 07:18:27
    Bloggadress: http://linaskaos.wordpresss.com
  • Sofia säger:

    Kan du inte skriva en förlossningsberättelse? Som jag nämnde ovan roar jag mig med att läsa massa bebisbloggar i väntan på vår lille, och nu börjar det ju verkligen närma sig så jag bara suger i mig info från andras upplevelser. ;)

    2012-06-15 | 09:30:47
  • Sofi sv: säger:

    Jodå sofia självklart kommer det komma ett inlägg om förlossningen,ska bara försöka finna tid till det ;) helst innan din baby kommer ;)

    2012-06-15 | 12:12:03

Kommentera inlägget här: