Sofi.webblogg.se

För att göra en lång historia kort

Kategori:

Sommaren kom och Sommaren gick !
 
Juni:
Det är månad juni det börjar bra med en massa jobb, skattepengar,sol och bad men sen kommer regnet.Första lönen cashar in,ja tack.Det shoppas både mat,kläder och annat roligt nödväntigt och onödvändigt.
 
Datorn som en gång fick sig en smäll på skärmen av dotterns goa fingrar eller näve,vi vet inte hur det gick till men hur som helst,paj blev den iallafall så det började med en oskyldigt liten lila prick som till slut blev lika stor som en fem krona och började sprida sig åt alla håll och man fick gissa sig till det man hade sig framför sig just då.
Det blev lite födelsedags firanden och en liten fest denna månad.paulinas nya barnvagn som jag hade beställt kom och jag förälskade mig i den direkt. vabbade denna månad för första gången i hela 2 dagar. Första träffen för meet of the month var här. 
 
Juli:
 
Var väldigt trött efter rätt mycket jobb,andra lönen kom yay.Tog mitt första dopp denna månad,fast i poolen.
R har sina 2 veckors semester så vi åkte till Astrid Lingrensvärld och gick en hel dag där bara vi 3 (lilla familjen) ,jag fyllde 26 år denna månad.Åkte en helg till 2 av våra vänner i Lund ,Malmö.Var första gången vi lämnade dottern en hel helg oss sin Farmor.Vi drack champanj på tåget och streck tittade på Modern family hela resan ner,spenderade en heldag i Danmark där vi åt gott,drack gott,skrattade,spelade och åkte karuseller(fast inte jag) och vann fina priser.
Sålde våran säng och köpte en ny som jag älskar , andra träffen för meet of the month och denna gång följde jag och P med en sväng. Skickade iväg datorn för lagning.
Åkte även denna månad och shoppade loss,åt gott på fina resturanger och köpte fin dricka.
 
Augusti:
 

Nu är vi här sista månaden ,sista snart arbetsveckan (Kanske). Denna månad fyllde Paus kusin Julia 2 år,mormor bästa underbara mormor togs ifrån oss denna månad för 2 år sedan.Däck och fälgar skulle ha köpts men sparar och avvaktar.
 
Meet of the month hade sin allra första träff p Bråvalla F13 ,en fullträff blev det bokstavligt talat..det kom mer folk än vad vi trodde : ) jag och paulina var där ett par h ungefär tills de började burna och dottern blev skraj och klockan mycket.Hade velat stanna men kunde inte.
 
Augustifestivalen och rixfm kom till Norrköping,paulina åkte karuseller för första gången och skrattade hela tiden men vågade inte till en början att åka själv..R köpte en fin mössa till Pau,jag köpte min efterlängtade Langos men orkade tyvärr inte äta upp hela,mm jag vet fy skam : ) R vann en massa gosedjur åt dottern sin. Jag jobbade hela helgen så det blev inget sitta i öltält och hänga med konstiga typer och lyssna på konstig musik: )
 
Blev bjudna på poolparty som vi först inte kunde komma på men sedan lite i sista minuten så dök vi upp och kul hade vi det,..fast inte så mycket dagen efter...iallfall inte jag,mådde illa och ville bara sova :D fast efter kl 13-14 mådde jag som mig själv igen :D JUST det R bröt ju tån aj aj.
 
Jag gick till frissan för första gången på 3 år,klippte toppar och färgade eller gjorde slingor i håret,men blev tyvärr inte riktigt nöjd..försöker ljusna upp håret och tyckte inte att hon fick det att bli så ljust som jag hade velat :/ så håller på att försöka få iordning på mitt hår själv..har bara kommit halvvägs : D
 
Fortsättning följer....
 
 
Jag kan ha missat nått och bilder ska jag lägga upp
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: