Sofi.webblogg.se

Oj vart tar tiden vägen?!

Kategori: Paulina <3

Nu var det ett bra tag sen jag skrev något här i bloggen igen,.. men det finns fortfarande en anledning kring det,.. som jag ännu inte är redo att berätta om här på bloggen!
 
Oj vart tar tiden vägen?!
Idag ( för 1 h sedan) var vi hos Bvc och gav lilltösen sin 3 månaders spruta..Å vad hon skrek som aldrig förr...
Just nu sover hon sen en halvtimma, då hon somnade i bilen och vi har inte mage att ta upp henne ur stolen ifall att hon vaknar och har ont...men har hon det så ger vi henne alvedon (Flytande),..får bara hoppas att hon inte får feber!! Mammas lilla flicka :/
 
3 månader redan?!Pure,..smakportioner av våran mat i kryddmått,..hur kom vi in på det?! :D
 
 
Uppdate:
 
Augustifestivalen-Var ute en kväll och första Barnlediga kvällen..lilltösen var hos sin Farmor å Farfar
 
Nästan bara Regnat
 
R`s sista semestervecka
 
Inbjudningar till Namngivilsen den 1 september har skickats ut
 
Köpt (fått) en ny säng
 
Julia blev namnet på Systers unge och jag det blev en Flicka..1 cm kortare och 100 g mindre än Paulina..det kan man aldrig trott..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Volvo,villa och Vovve

Kategori:

Fast inte riktigt,
Skoda,hund,barn och Radhus haha,...
 
Köpt Kombi Bil idag å vi kunde inte vara mer än nöjda och det är väll tur det eftersom vi åkte till Stockholm
ca 2 1/2 timma,
 
 
 
Läste i NT idag haha jag läsa NT haha..Nej det var snarare så att R som faktiskt läser nyheterna berättade för mig att min Kusin och hennes fästman vunnit en resa till New York efter att de tävla i Nt-golfen och vunnit,
 
Så Grattis till dem
 
 
 
 
 

Ändra beteende

Kategori: Funderingar

Att ändra vissa beteenden hos sig själv som man tillexempel inte gillar är svårt och tar Tid att bli av med.
Kroppen gillar rutiner, människan är vaneDjur och bli lätta bekväma.
 
Jag har som Förmodligen 1000 andra personer sidor/beteenden hos sig själva som man inte vill ha men finns där för dem beteenden är en del av dig,den du är...och det enda man kan göra för att bli av med dessa beteenden är vlijan att förändra dem,acceptera...men även det tar tid,år...
 
Jag håller ännu (24åR) på att försöka ändra på vissa beteenden  hos mig och växa som människa,men det är inte lätt och jag har även märkt att när jag tror mig lyckats så dyker det helt plötsligt upp ett annat beteende hos mig som jag en än gång inte gillar!
 
Det finns ett beteende som jag kämpat länge med att försöka få bort,men aldrig kunnat och ibland känns det som att det beteendet äter upp mig sakta men säkert...ibland känns den som en stor klump i magen..den ger mig ångest,dåligt samvete och frustration...Jag kan inte kontrollerat...vilket gör mig ännu mer frusterad...
 
Anledningen till att detta beteende dyker upp hos mig är oklart,men att många andras beteenden mot mig kan påverka detta beteende?..Fast jag kan aldrig förklara beteendet för andra speciellt inte mina närmaste,..vilket vore dem lättaste att berätta för,förklara varför jag gör och säjjer som jag gör,...
 
Jag vet ju om att jag har detta beteende men kan inte riktigt kontrollerat som sakt!
 
Bullshit kanske många tänker!,Vet du om det så kan du ju kontrollerat...Om det vore så lätt...
 
 
-Tänker på dig varje dag
  Saknaden är enorm :(
               B

Nästan inte bloggat

Kategori:

Har som ni märkt inte varit så värst aktiv Här!
Och så lär det fortsätta ett bra tag till.. Förklarar varför *fast inte i detalj - i en snar framtid... just nu försöker jag njuta av dem sista sommar veckorna som är kvar och min Familj <3
 
Ännu ett grattis till min syster som fick sin Bebbe igår 2/08-2012 kl.20:00 :D
-Livets mirakel 0)

Skänninge marknad

Kategori:

Haft en riktigt bra dag idag... Lilltösen vaknade på ett riktigt bra humör.. Och vart så snäll mot sin mamma så...
Inget gnäll på promenderna med C och inget gnäll när hon fick ligga i barnvagnen..
 
Det gillar vi
Åkte till skänninge med Systra min...Shoppades lite granna... Ett linne till moi och 4 plagg till lilltösen..
Det åts,käkades? Langos .. Har blitt lite av en tradition att jag gör det när det är marknad..
Vilket det är 1-2 gånger om året 1.Skänninge 2.Augustifestivalen...
Första gången på flera år som jag kunnat gå på båda :D
 
Imorgon blir det mera sällskap sv Systra min...Jag,C och Paulina ska ut till landet å stannar där till på Fredag eftermiddag,Syrran och hennes kille är redan där ute (bor nästan där och väntar på att bebisens deras ska ploppa ut) hihi
Min sambo ska till en vän och spendera 2dagar med att bara spela ihop (Tror bara dataspel)..
På fredagkväll ses vi igen och ska då allihop ut och äta