Sofi.webblogg.se

Lite nytt i Garderoben

Kategori: Handla

 
 
 
 
Plus ett par jeans till som inte fanns på hemsidan
 
 

Nejnejnej

Kategori:

Det blir mycket nej nej Paulina,inte så Paulina,inte bita där Paulina här hemma hos oss om dagarna..Ongen är överallt,kryper bort till allt,ställer sig upp,drar ner allt hon kommer åt på bordet,i soffan.Smaka och gärna ta en tugga på allt (som går att tugga bort en bit från) är en favvo syssla :)

Hon har blivit bättre på att äta och vi har varit riktigt duktiga med mat rutinerna :)

Fredagsmys och helg jobb

Kategori:

Guuuu vad dålig jag är på att uppdatera här i bloggen,sen vet jag inte hur många som faktiskt läser min blogg,de jag vet kan jag räkna på en hand,vad har hänt sen sist?Kollat på lägenhet men inte åt min familj utan Paulinas gudfar och hans fru plus dotter..Så nu blir dem grannar med oss eller nästan en liten skog och en radlänga bort från oss,men det kommer bli hur kul som helst.Hänt mera?Bubblade och bastade plus åt på fin restaurang i Fredags uuuunderbart :)

Var på busfabriken förra helgen för första gången,Paulina älskat hihi

 

 

 

Förändringar

Kategori:

Vardagen kan ibland blev lite tråkig,visst är det full rulle hemma med en 7 månaders som kryper omkring överallt,ställer sig upp överallt..har ner allt hon kommer åt..men dagarna är långa och inte mycket har vi för oss..
 
Vi har endast två vänner/familjemedlemar med barn..Den ena är 2 år och den andra är 5 månader..
2 åringen kan hon "leka" med men inte 5 månaden (Kusinen hennes) :) 
 
Antar att det blir mera lek och aktiviteter när barnen (kusinernas hennes) blir äldre.
 
Även vi kommer kunna underhålla och hitta på aktiviteter med Pau när hon blir lite äldre..
Öppna förskola kanske du som läser tänker..varför går hon inte där?..Jag var där varje tisdag i en månad..men med inplanerade planer,bvc besök och brist på pengar så missade jag ett par tisdagar..och tog mig aldrig steget att gå en annan dag när min grupp inte var där..sen tyckte jag det var lite tråkigt för jag hittade ingen mamma i gruppen som ja fick bra kontakt med :/ 
 
På tal om Kusinerna.Paulina har ju en kusin,Kusin Julia min systers unge och snart är kusin nr 2 påväg för min bror ska bli farsa närsomhelt nu..så på mindre än 1 år så har Paulina fått 2 kusiner som hon kommer kunna leka ihop med :D
 
 
Till rubriken Förändringar,jag gjorde ett impulsivt val igår och klippte av en bit av håret å jag känner mig 2 kg lättare haha
 
Långt
 
 
Kort
 
 
 
I <3 U
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pass bokad

Kategori:

Nu är passet till Paulina bokad..den 1 februari åker vi till polisen och fixar ett pass till lilltjejen :) stora lilltjej som då hunnit bli 8 månader..

Sen har jag skickat iväg ansökan om sjukkort inom eu till oss alla tre.
Så enkelt och smidigt det är att göra detta via internet..ett klick här,ett klick där och så är det klart...sen är det bara att sitta och vänta på att det ska komma med posten..ja förutom passet då...dit måste vi ju åka ner för att skriva på papper och ta fotot..