Sofi.webblogg.se

Natt bloggning

Kategori:

Oj det blev visst lite natt bloggning,Paulina somnade om för 8 minuter sedan efter att ha ätit..Men inte jag..Inte ovanligt,brukar oftast ha svårt att somna om vid denna tid om hon vaknar 2 gg på natten..Så nu har jag läst lite bloggar och lyssnar irriterande på någon granne som har fest...Inte själva festandet som stör mig utan att de skriker upprepande boojhaaa booojhaa!

I Fredags gick vi ut och käkade tapas,.Självklart hade vi ju inte bokat bord..så när vi kom dit runt 19.00 så blev det 1 h häng o baren i väntan på ett ledigt bord..

Åå guud va den längtan var värt det för
Det är sååå jävla gott med tapas ;)

Imorgon är det redan Söndag,.Vill inte men samtidigt jo,för vill lite att det ska bli nästa helg..Våran första fest i nya lägenheten sen vi flyttade in i Mars, Halloween/Inflyttningsfest...Bättre sent än aldrig : ) dock är lägenheten ännu inte klar men det blir inge till fest på ett bra tag efter denna : ) Kommer även vara första gången vi lämnar våran dotter över natten.. Jag lär tänka på henne heeela kvällen och natten... Lite konstigt kommer det nog att kännas..Men i tryggt förvar kommer hon att vara,så orolig är jag inte :D

Nej men om man skulle försöka somna om,.. Hade sådan huvudvärk förut..vara bara glad att Paulina somnade tidigt och sov fram tills nu (Innan jag började skriva detta inlägg) för jag hade nog blivit tokig annars..Hjärtat var ute och festade!

Fullspäckat schema

Kategori:

Öppna förskola,planera inför Halloween festen,fixa klart det sista med dräkten...Åka och storhandla..


Idag har vi gått runt strömmen med Sara Miller och hennes dotter Elin


Om en halvtimma ungefär så ska vi hämta ut ett paket (Till festen)

Imorgon luncha med syster och senare på kvällen fixa naglarna, Äntligen

På Fredag ut och äta,Tapas yay som jag längtat

Första tanden

Kategori: Paulina <3

Mammas lilla flicka har blivit stor och fått sin första tand och tand nr 2 är på väg den med..När hände detta?!..vi ska även börja testa nattvällingen för damen ikväll, hon har svårt att finns ro på kvällen när hon blir trött och ska sova :))

En sann historia

Kategori: Djuren

Missioni Lindex

Kategori: Känslor

 Genom att handla någon/några av dessa plagg så stödjer du män och kvinnors kamp mot bröstcancer,en kampanj där pengarna går till cancerfonden vars mission är att försöka bekämpa bröstcancern!
 
Dock kan jag tycka att man bör stödja all slags cancer ihopp om att man kan en dag  hitta ett botemedel,även för de allra svåraste grad..Ett botemedel som en vanlig svensson har råd med! 
 
Jag har inte tänkt skriva en hel novell om just bröstcancer och de olika fonderna där man kan vara med och stödja,.vilket jag tycker ör helt underbart..det kan jag ta en snnan dag och kanske förklara mig lite!
 
 
Ville dock klämma in att det finns En del plagg från Missioni-Lindex kampanjen som faktiskt inte är så pjåkiga,..NU är ju inte kläderna det viktigaste i frågan,men man vill ju trivas i plagget om man nu tänkt handla och stödja bröstcancern!
 
 

En helt vanlig dag

Kategori: Känslor

08.00-08.30 Vaknar oftast efter 1-2 måltider under natten,ibland vaknar vi tidigare ungefär samtidigt  som R ;)
 
09.00 Morgonpromenad med hunden Men innan det har vi bytt blöja,fixat mat och under tiden har hunden gnällt och bebis jollrar i babysittern oftast framför tv som nästan alltid slås på så fort man kommer ner till stora rummet
 
09.15 Frukost för mamman Mängder med kaffe och 1-2 toast, ingen nyttig frukost med andra ord men ibland är bebisen grinig och bökig så mycket till frukost blir det inte
 
10.00-11-00 Oftast Rastlös Gnällig bebis trött,Gnällig mamma uttråkad sms:ar alla "Promenad typ genast"?
 
 
10  minuter senare Ute och promenerar,antingen själv eller med någon,bebis sover äntligen
 
12.00-13.00 Hemma igen Ute och går med hunden,bebis sover vidare eller är gnällig/bökig
 
13.30 Fika fast slutar nästan alltid med kallt kaffe och att jag stressäter nått
 
15.00 Funderar:Promenad eller kvar hemma? Kvar hemma,underhålla bebis!
 
16.30 Bebis somnar Ibland av sig själv,ibland för man "Natta"
 
17.00 R kommer hem lagas mat,kollar på tv,handlar eller åker in till stan
 
20.00 R spelar ibland Jag underhåller bebis
 
20.30.21.00 Bebis trött och sova för natten Men först ska det bökas och vägra somna :)
 
Innan 10.00 Bebis somnat för natten,mamma trött men ligger vaken en stund
 
Ja ungefär såhär ser min vardag ut,men kan skiljas lite från dag till dag ;)

En Önskan

Kategori: Känslor

En vecka har gått sen jag sist skrev ett inlägg här,guu vad tråkig jag är och inte minstmina inlägg!Inte har jag mycket att skriva om mer än min vardag med min underbara dotter och övrigt,..men mera än så är det inte just nu.. Jag försöker njuta var dag( Även fast visa dagar är lite jobbig)!Dag drömmer mycket om framtiden Om huset vi en dag kommer köpa,om Grand Canarie resan i mArs,Lilltösens första stegoord m.m Babysim,Halloween festen,lilltösens första Jul(snö),SHM i nov,Åå så så mycket mer att se fram emot ;) 
 
Påminnelse till mig själv:
Använd aldrig mob när du ska blogga,totalt värdelöst!!
 
Tänker på dig varje dag,varje timme.
I Idag har du nu varit i himmelen i 2 månder och 5 dagar :( 
Om jag fick en önskan och en önskan endast,då skulle jag önska dig tillbaka till oss <3