Sofi.webblogg.se

Glömde igen

Kategori:

Idag är det fjärde advent och glömde självklart tända det sista ljuset igen,..

Det kanske inte är så viktigt detta med advent firanden,tända ljus som jag trodde.

Men imorgon ska det firas,med god mat,gott sällskap och massa klappar,..är så fullt under granen att det väller ut..Underbart..

Har lite att styra med innan:

Dammsuga och städa undan ,Bada Dotter,Duka 2 bord,gå på promenad med hunden,duscha,fixa håret :) ,fixa på övervåningen till hundarna,.Det är tur att jag har sambon ❤å en syster som kommer innan alla andra och hjälper till,koka potatis,värma grönisar och fixa tilltugg :))

Pau 7 månader

Kategori: Paulina <3

Idag blir min dotter 7 månader,7 hela månader..Sinnessjukt hur tiden går så fort..

Hon kan sitta,krypa och till och med resa sig upp ifrån soffan,bordet och stolarna..även trappen..Måste skaffa grind snarast : D

Babblar massa eller oftast skriker hon (Glädjeskrik,tjurighetsskrik och ibland bara gnäll skrik)

Hon sover tre gånger per dag (Normalt)?

Hatar att lägga sig och sova för natten,..är inne i en period där hon vaknar 2 gg för mat ibland vaknar hon fler gg men inte alltid för hungern!

Blir ledsen när hon träffar på de äldre (Gamlingarna i våran familj,min morfar och R s Mormor) ?!Hon kan helt plötsligt börja stortjuta?!

Hon äter fortfarande bara småportioner av vanlig mat.



En av dem dagarna

Kategori: Känslor

Skitdag,skitkänslor och skitjobbig spänningshuvud värk!

Sen hjälper det inte med att jag själv har ett skithumör!

Nästan aldrig blir det som jag hoppas på att det skulle bli,oftast förstör jag för mig själv..Medvetet eller inte...men trött på't är jag...lite av en tragisk människa är jag..

Åå sen så hjälper det ju inte med att det är 7 dagar kvar till jul och jag börjar tappa julkänslan :/


Ett sådant nyår igen

Kategori:

Snart är det ett sådant nytt år igen..201..3 tror jag,och då ska det klä sig fint och äta gott,gärna supa sig så full att man däckar innan 12 slaget och missar helt hela grejjen med att fira ett nytt år...å vi får inte glömma alla dessa raketer för flera 1000kr som man självklart bara  MÅSTE  HA !
 
I år hade jag tänkt gå emot nyåret lite,..(fast det gjorde jag förra året genom att vara gravid,inte dricka och åka hemåt direkt efter 12 slaget från en väldigt lugn och ganska tråkig fest..men trevligt hade vi endå..)
....genom att inte handla någon klänning,men det gick sådär..satsade på en kjol och t-shirt men kjolen fanns inte i rätt stl...inte handla några raketer i år..hmm får se hur det går?Har en karl här hemma som älskar`t,... sen endast äta god middag och ta det lugnt hemma med Pau och Älsklingen plus lite vänner...spela spel (Ja jag har blivit gammal, I allafall detta år :- )
 Drickas ska det iallafall göras även om det mest är till maten och vid 12 slaget..har ju faktiskt en 7 månaders bebis hemma då <3
 
Satsar mera på ett rejält nyårsfirande 2014 ;D
 
Oj missade totalt att det är tredje advent idag,..glömde förra söndagen att det var då den andra advent..skäms..
Imorgon= 1 vecka kvar till Julafton :D
 
 
 
Denna jul kommer inte bli densamma
utan dig <3 älskade mormor

Parmiddag och fullspäckad helg

Kategori:

Jag älskar dessa helger när man har fullt upp på ett bra sätt <3
 
Parmiddag imorgon plus åka och handla
 
Fika med med mina föräldrar på lördag
 
och playtime med Sara och ufo plus dottern deras på Söndag
 
 

Pulka Premiär

Kategori:

Hade Pulka Premiär för ett par dagar sedan <3
 
 
..och om 7 dagar blir hon 7 Månader 
 
 
Älskar dig underbara Onge 

Sova,vad är det?

Kategori:

Istället blir det lite natt bloggning...Ligger och tänker på hur mycket kroppen påverkats av graviditeten/förlossningen och kommit underfund med att den påverkats mycket' och sen tänker jag på dig mormor R.I.P (Bli oftast så om nätterna)

Påverkats :

Minnesförlust (Mer eller mindre) Kroppsformen (Magen hänger utanför :),Brösten är slappa och hänger,höfterna är bredare fast det är ok,rumpan är inte lika fast :0 )
Humöret ( Ena stunden toppen, andra stunden inte ?Brist på sömn kanske?!)

Men ibland saknar man faktiskt den klumpiga gravid magen..Det är mysigt att vara gravid så länge man har en bra graviditet såklart :))


Å så älskar jag min dotter så otroligt mycket,fast att hon nu verkar vara inne i en fas där hon inte vill sova ordentligt om nätterna, vaknar ibland flera gg...
Är sov att " natta" och vill hellre vara vaken.. Blir ibland ledsen..

Mycket beror på att hon inte kan somna själv och vill gärna ha oss nära..Mysigt självklart men inte bra för någon av oss.

Vi går miste om egen tid och hon går miste om bra sömn ://

På tal om sömn så ska jag la försöka få lite innan hon vaknar igen :))


Nyårslöfte 🎉 Börja träna nästa år :D

Inte en lugn stund här hemma

Kategori: Paulina <3

Och jag älskar`t, hon kryper omkring för fullt och ska plocka med allt.
Sitter jättebra och stadigt,..vi har dock hjälm på henne ett tag till för att vara 100 procent säkra,för ibland kan hon ramla,mindre sällan nu.


Dock är det mindre roligt om kvällarna för sambon och mig,..Det är väll lite så det blir när barnet börjar bli mer medveten om sin omgivning,..så sova är INTE roligt,vara vaken är däremot hur roligt som helst och gärna babbla en massa är kul med :D


Har testa de mesta för att få henne att somna själv..men det går inte...
 
 
 
 
 
 
 

24-4 dagar kvar

Kategori:

Bara 1 eller 2 julklappar kvar att handla till våran dotter, Mannens klappar är klara sen blev det ju en till Mor,Far och Morfar..R's mor ska ju få en hon med..Trots att vi bestämde i år att bara handla till barnen..Å lägga mer vikt på maten 💖

Men det är Jul och jul utan klappar blir liksom ingen jul... Nu fattas Bror och Syster.. Bror vet jag inte kommer ge oss nått så han får inge.. Men Syster min kanske ger och då vill man inte vara sämre,så hon får en simpel julklapp..

R och jag har ju redan fått våran Julklapp av hans föräldrar 😃

Den har använts flitigt,..







Tagit kort varje dag