Sofi.webblogg.se

9 Månader

Kategori: Paulina <3

Shit,förstå att det har gått nio månader idag sen du föddes och förändrade vår vardag :D Vi älskar dig så otroligt mycket..Du är envis och bestämt,en smula bortskämd liten tjej ;) men det är klart du ska ha det allra bästa..

Det bästa du vet just nu är din Gåvagn,när som kan du krypa bort till den och börja gå :))

Hunden är fortfarande jätteskojig och skrattar och busar med han gör du ofta :)

Äter gör du mer och mer.Majspuffar,kycklingfilé,brödbitar med smör/ost,kvällsgröten och yoghurt är favvo maten,..De mesta annat äter du men inga mängder :)


Sun and heat soon wi meet

Kategori:

Är så trött på denna vinter å än är det inte över på minst 2 månader,jag blir frustrerad..Jag behöver sol och värme..

Då är det väldigt passande att vi ska åka till Grand Canaria om 2 1/2 vecka :)) Läääängtar.

Kommer bli den behövande"Semestern" vi behövt sen vi blev föräldrar,..

Paulinas första utlandSresa <3 ,kommer dock sakna hunden min och tänka på nära och kära som inte följer med..

Nu låter det som att vi kommer vara borta i flera veckor :)) men vi ska vara borta 1 vecka,1 vecka räcker gott och väll ;)







Alla <3 dag

Kategori:

Detta är nu tredje gången vi firar alla hjärtans dag ihop å jag hoppas innerligt att det kommer komma många många fler gånger <3

Alla hjärtans dag är en speciell dag,men inte våran speciella dag..så detta med att fira denna dag tycker inte jag är viktigt att göra..men självklart är det mysig att vara extra kärleksfulla mot varandra,fast jag kan tycka att man överanstränger sig lite..varför inte vara extra kärleksfulla med varandra varje dag...Varför måste man ge varann chokladhjärtan,hjärthalsband,rosor,söta kort med söt text? Jag skulle uppskattat mera om man fick det en hel vanlig dag....

Sen blir jag ju självklart glad när min karl visar den känsliga sidan till bara för att det är alla <3 dag..


Så jag hoppas ni har haft och fortsätter ha en bra <3 dag :o


8 månader av Lycka

Kategori:

I  8 månader har du funnits i våra liv,8 månader av lycka <3
 
Visa dagar vill jag bara fly men inte långt och inte länge,men visa dagar är jobbiga som när du sover dåligt och vaknar upp med gråten i halsen,eller de dagar/tillfällen du blir ledsen över något som vi inte förstår,men de dagar glöms fort bort av de icke jobbiga dagarna.
Lycka.
 
LYCKAN 
Lycka är när du ler tillbaka åt oss,lycka är när du skrattar när vi kittlar dig eller hunden gör nått roligt,lycka är att se dig utvecklas,lycka är att se dig lära dig krypa,stå upp,utforska världen,lycka är att se dig bli glad,leka själv eller med andra barn..
 
Lycka är att se dig lysa upp av glädje när pappa din kommer hem efter jobbet och busar med dig,..lycka är att höra dina små lustiga ljud som du har för dig ibland när du är exalterad över något,..
 
I dessa åtta månader har du vuxit alldeles för fort..ibland vill jag att tiden ska sakta ner..men det är samtidigt hur underbart som helst att se dig växa,se din personlighet börja komma fram :)
 
Du har lärt dig så mycket redan:
*Sitter
*Kryper
*Står upp själv med lite stöd från soffan,bord,stolen ja allt du kan komma åt..Du har även stått ett ett par sek utan stöd : )
*Du förstår när du gjort nått fel men ler bara sådär busigt som barn kan göra när vi säge till dig 
*Du har lärt dig ditt namn,hundens namn och mamma,pappa.
*Du har börjat försöka säga mamma och pappa..mest mamma när du är ledsen och pappa när du är glad : )
 
8 månader av lycka
 

Ett halvår sen

Kategori: Känslor

Ett halvår igår har gått sen du lämnade oss och blev den vackraste ängel i himmelen <3 Saknaden är stor,minnena är det enda som finns kvar..tänker på dig minst en gång om dagen <3