Sofi.webblogg.se

Paulinas 2 årsdag idag.

Kategori:

 Idag åkte vi hem till mina morföräldrar och firade min dotters födelsedag som är just idag.
Shit vad tiden går fort,att du redan är 2 år kan jag inte förstå.
Mamma älskar dig så otroligt mycket.
 
Togs tyvärr inte mycket kort, men de få.. kanske 2 korten  som togs med kameran finns att ses på instagram ; Realphotome
 
Denna togs även imorse när hon åt frukost innan det var dags att gå till dagis.
 
<3
 
 
Båda dagarna i helgen är det födelsedagsfirande för Paulina.
På lördag med Sambons föräldrar och släkt.
På söndag med några vänner plus barn.
 
Imorgon blir det lite jobb och nu nanna kudde,dottern somnade för en halv timma sedan,HALV Timma...
Om det berodde på lite sockerkick eller sovrutinerna på dagis?Det vet vi inte,.men sovrutinerna tar vi upp en annan dag.
 
Idag blev jag gräsänka tills på Torsdag,så både jag och paulina och självklart personen i fråga  blev ledsna över att inte kunna fira Paulinas födelsedag ihop..men får fira extra mycket i helgen <3
 
 
 

vattenpöl

Kategori: Allmänt

Visst är det mysigt med regn,visst är det kul att dottern älskar att få plaska i var endaste vattenpöl vi går förbi under promenaden med hunden.
Men nu är jag trött på detta väder,vill ha sol och värme..vill kunde fixa ute på balkongen (fast då behöver jag lite pengar också förvisso) men principen..
 
som ni förstår så har vi haft ett par regniga dagar nu och det är kallt och osakar förkyldning.
 
På tal om annat,Nästa vecka börjar jag jobba så dottern kommer få gå nästan varje dag och fler h på förskolan,vilket jag tror hon kommer tycka är hur kul som helst.
 
Dagis är något hon nu förstår vad det är och kan ibland "längta" till och fråga efter.Hon kan nästan allas namn.<3
 
Du har redan blivit så stor, om 1 vecka blr du 2år..Heereguud vad tiden går fort..
 
 Förra sommaren,påväg till bilen med din pappa.
 
 
Idag för ett par veckor sedan,hjälpte mamma packa och precis ätit.
 
 
<3
 
 

Balkongen del 1

Kategori:

Det börjar ta sig :D Även jag följde trenden med lastpallar,..men mer ska det bli..
 
Före
 
Efter,men inte riktigt klart ännu.
 
 
Det fattas en liten kabeltrumma till bord (Den ska såklart målas i vitt och med eget motiv på plus dekoration) ,

sen ska det köpas en blomlåda ,ett träd eller växt plus lite annat smått och gott så Balkong del 2 kommer snart i en dator nära dig :D
 
 

En glimt av lägenheten

Kategori:

Har kommer äntligen lite bilder av den nya lägenheten,..Åå det blir bara finare och finare,..med finare menar jag att inredningsmässigt är den inte klar ännu ; ) 
 
Hall matta som smbons gjort själv,dock hade jag velat haft den i grått ; ) 
 
Kök del 1
Ska upp med två tavelhyllor!
 
Kök del 2
I fönstret ska där finnas en blå orkidee!
 
Dotterns rum
Ska byta matta när hon blir äldre och sen ska det upp en lilla garnlampa i taket!
 
Vardagsrum
 
En växt i fönsterräcket till vänster ska dit!
 
Mitt och sambons sovrum, Fönster och dörr till Balkongen.
 
 
Hallen,duschrummet och resten av vardagsrumet  plus mitt och sambons rum kommer upp fler bilder av senare, när det inhandlat och fixat med lite nytt :D
 
Sovrum: Ny säng,nya hyllor och sängbord!
 
Vardagsrummet: Överdrag på stolarna till det stora bordet, Ny soffa eller sofföverdrag,nytt soffbord och en matta...
 
Hall: Nymålad och slipad byrå,skohylla 
 
Duschrum: List,blomma.