Sofi.webblogg.se

Ändra beteende

Kategori: Funderingar

Att ändra vissa beteenden hos sig själv som man tillexempel inte gillar är svårt och tar Tid att bli av med.
Kroppen gillar rutiner, människan är vaneDjur och bli lätta bekväma.
 
Jag har som Förmodligen 1000 andra personer sidor/beteenden hos sig själva som man inte vill ha men finns där för dem beteenden är en del av dig,den du är...och det enda man kan göra för att bli av med dessa beteenden är vlijan att förändra dem,acceptera...men även det tar tid,år...
 
Jag håller ännu (24åR) på att försöka ändra på vissa beteenden  hos mig och växa som människa,men det är inte lätt och jag har även märkt att när jag tror mig lyckats så dyker det helt plötsligt upp ett annat beteende hos mig som jag en än gång inte gillar!
 
Det finns ett beteende som jag kämpat länge med att försöka få bort,men aldrig kunnat och ibland känns det som att det beteendet äter upp mig sakta men säkert...ibland känns den som en stor klump i magen..den ger mig ångest,dåligt samvete och frustration...Jag kan inte kontrollerat...vilket gör mig ännu mer frusterad...
 
Anledningen till att detta beteende dyker upp hos mig är oklart,men att många andras beteenden mot mig kan påverka detta beteende?..Fast jag kan aldrig förklara beteendet för andra speciellt inte mina närmaste,..vilket vore dem lättaste att berätta för,förklara varför jag gör och säjjer som jag gör,...
 
Jag vet ju om att jag har detta beteende men kan inte riktigt kontrollerat som sakt!
 
Bullshit kanske många tänker!,Vet du om det så kan du ju kontrollerat...Om det vore så lätt...
 
 
-Tänker på dig varje dag
  Saknaden är enorm :(
               B

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Bra skrivet! Alla har vi mer eller mindre ovanor och olater för oss. Dock tror jag det mest är en själv som störs av dessa beteenden. Visst att det säkert finns exempel på olater som man borde vänja sig av med, men som man inte gör... Men ingen är perfekt och jag är av uppfattningen att man inte ska göra sig till, utan folk får helt enkelt ta mig för vad jag är. Passar inte det får det vara, och dessvärre har några bekantskaper försvunnit på grund av detta. Men som tur var tycker ens äkta vänner om en för den man är...
    Vad roligt att din systers bebis har kommit, får man fråga vad det blev? Kommer bli toppenkul för Paulina att ha en kusin så nära i ålder.

    2012-08-08 | 20:26:28

Kommentera inlägget här: