Sofi.webblogg.se

Love my life

Kategori: Handla

I still love my life
Trots dålig sömn,bröstmjölk som kladdar,bajsiga blöjor,spyor,kvällskolik och väldigt få egentid ;)
Remby får Godkänt =) 
 
Idag har sommaren kommit tillbaka fast jag har tyvärr inte varit ute lika mycket som jag velat,blev en sväng på stan med min höggravida syster yster dock :) och det blev lite shopping
(Är rea i nästan alla affärer idag) men har nu satt ett köpstopp (Förutom mat)
 
Det finns dock 1 sak kvar att handla,en Bärsele och som det känns nu så är den behövlig, har börjat få ont i ryggen och armarna av allt bärande på flicke barnet,ibland är det jättemysigt men tungt och tänk om en månad eller två då kommer vi inte orka bära henne i mer än en halvtimma..Nu kan vi bära på henne i 1-2 h tills vi inte orkar mer!
 
Sen så underlättar det för mig på morgonpromenaderna med C för då slipper man släppa med sig hela barnvagnen (På en promenad i ca 20 min ibland kortare) som hon oftast endå inte vill ligga i
(Förutom om hon somnat innan eller är riktigt glad och mätt tjej)
 
 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Hej där! Hade ju lovat att skriva en kommentar när vår lillkille kommit och nu är han äntligen här! Föddes i tisdags, exakt en vecka efter BF. En riktigt stor pojke var det också, 3.655 g och hela 52 cm, en bra bit över var de flesta gissat på då min mage inte var grotesk stor och jag var ganska liten när jag föddes. Sedan igår är vi på hemmaplan och försöker få in lite rutiner, men det är svårt. Inatt ville han inte sova så idag är jag ett vrak... Men vad gör det, det är ju helt underbart att vara mamma!
    Förresten, va mycket fina bilder du lagt upp på Paulina, hon har verkligen växt lilltösen. :)

    2012-06-29 | 16:32:40
  • SV: Sofia säger:

    Åå Grattis :D 1 vecka efter BF var inte så farligt,men kan förstå att han då är lite större :) Ibland har man dessa nätter men som du skrev "vad gör det.."precis så känner jag med,..visst man är trött,visst man kanske inte orkar,..men man kan inget annat än älska sitt barn..Gick allt bra under förlossningen då?Var det som du hade tänkt dig? :) Hon växer i raket fart är nu 4050 g och 57 cm. Rutinerna brukar komma efter 1 månad ungefär,för andra längre fram..Paulina sov mest bara den första veckan,vakna vid amning och blöjbyte så vi fick sova och andas ut,hon ammade bara 1 gg per natt..men sen efter 1 vecka så ökade hon till 2 gg per natt och ibland har hon svårt att somna på kvällen men är mer vaken på dagen :D Jag önskar er all lycka med lillkillen

    2012-06-29 | 19:01:15

Kommentera inlägget här: