Sofi.webblogg.se

En veckan sedan

Kategori: Allmänt

En veckan sedan jag skrev här och det nya året är här 2014,jag kommer många många gånger glömma och skriva eller säga 2013 innan jag vänjer mig som alla andra gånger.
 
Vad har hänt sedan julafton och hur spenderades nyåret?!
 
Dagarna mellan julafton och nyår har spenderats effektivt,Vi har varit på mellansdagsrean och kikat lite,köpt oss lite nya plagg,.Byxa,tröja,jacka och skor b la..
 
Hjälpte min Farmor och handlade till middagen som vi hjälpte henne laga till oss,Mina morföräldrar,syskon och respektive.Varje år äter vi middag med henne på mellandagarna som hon bjuder på,..Hon är väldigt duktigt och gör alltid god mat,förberedder allt sjäv men denna gång var hon för trött så vi fick både handla och laga maten.
Älskade Farmor ♥
 
Vi åkte även till busfabriken en dag och spenderade ett par h där och klantig som jag är så slog jag ju såklart i båda benen och har nu blåmärken där : ) 
 
Har även hälsat på Sambons föräldrar och hjälpt dem lite.Gått på långpromenad i skogen med goda vänner och deras dotter : )
 
 
ursäkta att bilden är suddig,men hon vägrade stå still 
 
 Dagen innan nyår samma dag som bilden ovan,tog vi oss en sväng runt strömmen och matade änderna.
 
 
Klippt luggen på Dottern.Hon är så söt som hatar blixten och måste blinka vaje gång fast att man inte alltid har blixten på som med denna bild haha
 
 
Självaste nyår spenderades ute på landet med fina vänner och där slog vi till stort! Förätt,huvudrätt och efterätt..Ångrar mig så att det inte togs några bilder på Allt...Men Guuud va gooott det var..var länge sedan jag åt så lyxigt...men så kostade denna goda maten ju lite också,då ska det vara lyxigt ;)
 
 
 
Hela dagen/kvällen och natten var trevligt med underbart snälla människor och djur,..
Dock kunde jag klara mig utan fyrverkerierna och en bortsprungen hund :/,jag i sig är inte rädd för fyrverkerierna men jag har en hund och dotter som är..sedan finns det dem som inte kan visa respekt (man behöver inte skjuta sina raketer i sin tomt bara ett par meter från deras (vännernas) tomt).
 
Hunden min tappade vi bort på eftermiddags promenaden i skogen,hade båda hundarna (Vännens och min egen) lösa och vi knallade på och fick upp ett bra tempo ,bara det att min stackars hundgubbe kunde inte hålla samma tempo som vi andra och tappade då bort oss vid en stig som delade på sig,..i panik valde han fel väg och började leta efter oss..det tog oss ett par minuter att hitta honom..Vännen gick tillbaka samma väg vi kom och jag stannade kvar och letade runt omkring och efter 1-2 minuter trodde jag att nu är det kört,honom ser jag aldrig mera..Han har smitit iväg förut men aldrig tappat bort mig..så denna gång var jag extra nervös men endå lugn..Han är gammal och kan inte ha hunnit långt...så jag började promenera på den andra stigen istället och där en bit bort där såg jag han,..orolig och lite skeptiskt,..för han ville först inte komma till mig..
 
Hunden min ett par år sedan ♥
 
 
 
Gott nytt år och Go ny försättning på er :0)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: