Sofi.webblogg.se

Its not just always Black and White

Kategori: Funderingar

Jag vet att du inte vill ha mig i ditt liv längre,jag vet att du bad mig att lämna dig er ifred.
Men din son har inget med detta tokigheter att göra och även om jag aldrig kommer att ordentligen kunna lära känna din son (inte förens han blir äldre och kan betämma det själv) eller du lära känna min dotter för att du valt det,så vill jag inte bara vara vem som helst för din son,för det har inte jag valt,.. jag vill vara den jag egentligen är för honom. Hans faster,en som finns vid hans sida om han någonsin skulle behöva mitt stöd/hjälp eller råd.
En som iallafall skulle vilja komma på födelsedagar,studenten och andra firanden inom familjen/släkt och bekanta. 
 
Nu fyller han 1 år och även om jag inte kommer vara där och fira honom,
Inte för att jag inte vill, utan för att ni inte vill.
så kan ni inte hindra mig från att köpa presenter till honom,nu hoppas jag bara att dem inte kastat iväg bara för att dem kommer från mig.
 
 

Det är tråkigt att det ska behöva vara så här pga av onödigt tjafs och drama.
 
 
 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Fy, vad tråkigt att höra att det blivit på detta sätt. Hoppas du och din bror reder ut era issues, iallafall för barnens skull. Era barn är väl ganska nära i ålder om jag inte minns fel, så de skulle säkert uppskatta sina kusiner jättemycket. Nog att man kan ha mycket kompisar, men det är ju alltid något speciellt med släkten.

    2014-02-27 | 22:43:23
  • Sofia säger:

    Just det ja, såg ju att du svarat på min kommentar. Jo tack, nu mår jag bra, men denna graviditet har inte varit att leka med. Mådde så himla bra med Mille, var pigg och kände mig fräsch. Sprang tom och tränade på Friskis ända till v.37 . Denna gång har jag bara velat ligga i soffan. ;) Har varit såååå trött och mådde piss ända tills v.15-16 någonting. Men det är ju klart att det är värt det, men ganska coolt att det kan vara så olika... Vi kunde ju såklart inte hålla oss så kollade kön även denna gång. Även om vi var väldigt säkra på en pojk till, vilket vi ju hade rätt i! Tror de kommer få så skoj då det kommer skilja mindre än två år på dem. Jag längtar massor och ska jag vara ärlig så var det väldigt soft att komma tillbaka till jobbet efter mammaledigheten och veta att jag bara skulle jobba drygt ett halvår. :) Kanske inte det bästa för ekonomin att vara föräldraledig igen, men oj så skönt med en långledig sommar till! Fast bäst av allt är att få en liten bebis igen, tycker Mille blivit så stor så längtar efter en liten skrutt som man bara kan ligga och sniffa på. ;) Är dessutom många i bekantskapskretsen som ska ha barn under 2014 så det passar ju bra. Min lillasyster ska ha sitt andra barn i juni, bara 12 dagar efter vårt beräknade datum så de kusinerna kommer ju verkligen bli jämngamla!
    Ni är inte sugna på en till förresten? Nu är ju du förvisso flera år yngre än mig så det är ju ingen brådska, en annan börjar ju bli gammal vet du. ;P

    2014-02-27 | 22:54:21
  • Sofi säger:

    Hahaha jo visst är jag ung( Inte karln),men man vill ju samtidigt inte att det ska skilja allt för många år mellan ungarna : ) Tråkigt att du mått dåligt,men som du skrev det är det ju värt : ) Kul att din syster ska få barn så nära inpå : ) Ungarna kommer kunna leka så bra ihop då de är mera på samma nivå så att säga.Alltid skönt att vara ledig speciellt under sommarhalvåret,själv önskar jag detta år blir mitt år när det kommer till jobb ,så ett till barn får det väntas med : ) Vem vet kanske nästa år ;)

    2014-02-27 | 23:05:49

Kommentera inlägget här: