Sofi.webblogg.se

Pappas flikka

Kategori: Min lilla familj/barn

Hej Tisdag
 
Idag mår dottern bättre men vi har haft en hemsk natt,det började med att hon vägrade somna så hon var vaken från 20.00-23.00 eller 24.00..Både jag och sambon alldeles för trötta för att orka med plus att sambon är hemma och är sjuk,..så han la sig nere i soffan i hopp om att få lite lugn och ro...
Själv blev jag med Paulina "som vägrar sova" .Först var jag lugn och försökte ett par gg men efter ett tag gav jag upp och arg blev jag vilket sambon hörde och gick upp för att försöka hjälpa för hon har varit väldigt pappa sen hon själv blev sjuk.
 
och nu när hon är bättre så är hon fortfarande väldigt pappig,typiskt så är han hemma pga  att han är sjuk och hon låter inte honom vara.
 
Hon vägrar att vara hos mamma och varje gång blir hon ledsen och vill bara till pappa.Det är säkert bara en tillfällighet men det är jobbigt och skär rakt in i mitt mammahjärta att mitt barn ser på mig som att jag vore det värsta hon har sett.
 
Det underlättar inte heller att jag då och då måste säga till henne att hon inte får göra visa saker,eller att hon inte låter mig trösta henne.
 
Hoppas hon blir sig själv igen snart,imorgon blir det dagis och på torsdag.
Jag vi tur kanske hon tröttar ut sig själv och blir gladare av all bus och lek,kanske att det blir en tripp till busfabriken på Fredag med.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Vad tråkigt att ni blivit sjuka allihop. Här hemma har vi klarat oss lindrigt den här hösten *peppar* *peppar*, men har tyvärr varit en gång på barnakuten med Mille som hade falsk krupp, precis det ni trodde Paulina drabbats av. Det var riktigt läskigt vill jag lova men tack och lov gick det över snabbt.
    Det där med att vara pappig känner jag igen! Jag har ju börjat jobba och nu har Mlle varit hemma med sin pappa n månad och han blir bara pappigare och pappigare... Känns lite som om han glömt mig. :( Tycker inte alls om det men antar att det ä naturligt att det blir så. Fredagarna på jobbet är helt hemska, längtar bara hem till min familj och vill ha helg,

    2013-11-29 | 22:28:25

Kommentera inlägget här: