Sofi.webblogg.se

Mycket kvar att göra men sakta..

Kategori:

..men säkert blir det gjort,.Vad pratar hon om kan man undra?,jo jag pratar om min och sambons lägenhet.

Sen vi flyttade in hit 1 mars 2012 och fick Paulina i Maj så har lägenheten stått i dvala trots att det har funnits en hel del att göra.Mycket har även stått stilla p ga hyresvärden..Det blev sommar och arbetare gick på semester..

Det tog ett halvår för dem att komma och måla vardagsrum och trappväggen,vilket gjorde att vi inte kunde få upp saker på väggarna..

Sen att våran dotter behövde våran uppmärksamhet plus att det var sommar så lades visa projekt lite på is..
Men nu äntligen efter 1 år och ett par veckor så har det mesta blivit klart..

Två stora projekt kvar Bara:

1.Garderoben i sovrummet
2.Verandan

Även paulinas rum ska få en ny renovering,..vi tapetserade ju om alla rummen själva på övervåningen..de gav oss material vi gjorde arbetet..och det gick väll sisådär..Paulinas rum blev det sämsta..Om det berodde på att jag var höggravid och trött på att hennes rum var halvfärdigt i flera veckor å jag bestämde mig för att ta tag i det själv eller om det berodde på att jag bara var lat..hmm.??

Vilket fall som helst så har jag bestämt mig för att riva bort tapeten och måla istället.

 
Liten sugen på att göra något i denna stil minus home texten och istället för små vill jag göra stora fjärilar i samma färger och inte lika detaljrik pga kostnader...Funderade på att börja med en liten fjäril för att sedan bli större och större ?! På ena sidan av väggen bara :D
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: