Sofi.webblogg.se

Mitt 2012

Kategori:

Hittade detta Gaaamla inlägg som utkast,jag har väll helst glömt bort att puplicera denna.
Men bättre sent än aldrig haha
 
 
 Oj vilket år det har varit,..Mycket glädje men också en STOR sorg..
Tänkte jag skulle sammanfatta året som gått,..kanske inte i detalj..kan vara så att jag blandar ihop vissa datum också :) 
 
2012 är ett år med blandande känslor
Våran dotter föddes,Jag blev moster för första gången,en nära anhörig avlid efter månader med lidande :(
R`s närmsta vän gifte sig,Min syster fick sitt första barn,Dottern Julia..
 
 
Januari: Gravid i 5:de månaden,Pluggade Hotell & Restaurang inriktning Hotell på ett riktigt Sk*t ställe här i Norrköping (Här utbildar man sig själv tydligen)!
Sambon och Jag letade lägenhet och om dagarna njöt jag av Livet..Firade min far,yngsta kusinerna..vräkte i mig mängder med mat och efterrätter...Började läsa en massa mammabloggar..
 
 
Februari: Avslutade kursen som pågick ett halvår,Gravid i 6:de månaden,..Kollade lägenhet,hitta lägenhet och började packa...Jobbigare än jag trodde det skulle vara..det fick bli många pauser..
 
 
Mars: Vi flyttade den 1:de,trött,tjock men glad var jag..Gravid i 7:de månaden...R och jag gick på en 3-4 veckors kurs ihop hos bvc..1 -2 gånger i veckan..Skrämande men lärorikt...R och jag firade 2 års dagen den 7:de..Jag fick bling bling örhängen och halsband <3
 
April: Började bli trött på att vara gravid..Gravid i 8:månaden..höll på för fullt med att få iordning på nya lägenheten..en bekant fick barn..Hade min första babyshower...fast i lägenheten blev det inte mycket gjort..
 
Maj: Gravid i 9:de och sista månaden,.Nu var det tungt för både rygg å ben att bära Hen som fanns där inne..Gick 4 dagar med en sådan smärta (Förvärkarna) som liknande en mensvärk gånger 10 och för var dag som gick fick jag ondare och ondare,..Ringde mvc och fick vänta en natt innan jag åkte upp...Den 20:de kom våran dotter (Paulina) till världen <3
Och nu kom även värmen...efter 2 dagar insolerad på mvc så var det skönt att komma ut till solen..
 Sebbe och Hanna  kom på besök enda från Lund.
 
Juni: Njöt mest av livet som föräldrar..trots brist på sömn,en massa grångel med amningen ,..fast underbart var/är det att vara förälder..Var en hel del på sjukhuset med Paulina (Vägningar,blodprover osv,ja det vanliga) och så hälsade jag /vi på hemma hos mormor eller på sjukhuset denna tiden också..
Promenerade en hel del och sov,sov å sov,men man var tamefan lika trött för det haha...Fick mycket fina gåvor utav nära och kära denna månad med..många besök blev det också..R började jobba igen efter 2 veckors tiden ihop..
 
 
Juli: R`s närmsta vän gifte sig den 7:de,I kyrkan var det vackert och festen var en fest för sig :D,Första kvällen vi lämnade Pau i 3-4 h hos min Syster...Gick även denna månad på många promenader..Jag fyllde 24..Gick på Bio första gången sen Paulina..Badade i poolen på landet..första och sista gången under hela sommaren..
 
 
Augusti: Planerade namngivilsen för Paulina som skulle hållas den 3:de sept..Jag blev moster för första gången till en Julia den 2:de...Min kära underbara Mormor tog sitt sista andetag och lämnade oss Rip..Jag var i chock,i tårar och väldigt ledsen denna månad..
 
  
September:  Namngivilse för Paulina ute på landet...vädret samma dag var helt ok..kylan hade ännu inte kommit..dagen innan var vädret dock blåsigt...tältet hade vält.. Paulina blev 3 månader och fick sina första sprutor och sin första förkylning några dagar innan sprutorna..sjukstuga och en massa mys denna månad.. 
 
 
Oktober: Umgicks en del med systra min och hennes dotter Julia..Millers dotter Elin fyllde 2 år..Paulina blev 5 månader och började sitta utan stöd..hennes andra sprutor togs...Halloween/Inflyttningfest hemma..
 
 
November: Paulina blev 6 månader,började krypa <3 ..Jag handlade julklappar och förberede julmaten.. Färgade håret..åkte och kollade på Sweden house Maffia i Stockholm,R bjöd mig <3 ,vi övernattade och tog vara på lite egentid..
 
 
December: Julafton och Nyår hemma,..Paulinas andra förkylningen kom...ett par dagar senare lärde hon sig ställa sig upp själv mot bord,stolar osv...Parmiddag1 och 2..
Ungefär så såg mitt 2012 ut 
 
Nu är det April,solen skiner men än är det snö lite här och där.Paulina blir 1 år om 2 månader.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: