Sofi.webblogg.se

Namngivelse och lillstora tjejen

Kategori: Paulina <3

I lördags hade vi Namngivilse för Paulina :D
Vi satte upp ett ganska stort partytält mitt ute i gräsmattan, som för övrigt inte var det lättaste att sätta upp..
 
Det bjöds först på fika och tårta med familjen och släkten,..sen grillade vi med vännerna där vi bjöd på egengjord pottissallad,vanlig sallad,bröd och självklart dricka i form av saft,läsk och citron vatten..vaddå?det var ju endå ett barn som firades så självklart bjöds det ju inte på någon alkohol 
 
1 av Tårtorna det bjöds på och även den finaste 
 
Kommer komma lite mera bilder
 
Lillstora tjejen!
Natten den 1/9-2/9 sov gullungen hela natten från kl:21.00-07:30 och hon lyckades somna på ryggen brevid mig och inte på mig som hon annars alltid gör,..
 
Våra Kvällsrutiner innan såg ut så att vi fick gå omkring i lägenheten med henne för att få na att somna när hon började bli trött runt 21.00-23.00,sen la jag mig alltid med henne för ingen annanstans kunde hon sova förutom i våra famnar !Så jag låg allid på rygg och sov.
 
Sen började hon sakta men säkert kunna ligga brevid mig/oss,även ett par h i sin egna säng..men när hon fick ligga på ryggen så blev det jobbigt,.det ville hon inte alls..
 
Men helst plötsligt så kan hon somna på ryggen i våran säng brevid oss och bara vakna 1 gg per natt (ist för2) runt
04.00-05.00 och sen sova till 08.00-09.00
;D
Mammas lillstora flicka
 
 
3 dagar gammal
 
 
3 månader gammal 
 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Vilken fin tårta! Hoppas du snart lägger upp fler bilder från namngivelsen, skulle vara roligt att se. Vi ska ha ett traditionellt dop i kyrkan ( jag är inte så traditionell av mig men Johan är ), men det är inte förrän i oktober så då blir det till att vara inomhus.

    2012-09-06 | 23:17:39

Kommentera inlägget här: