Sofi.webblogg.se

Checka check listan

Kategori: Graviditeten


Kvar att köpa:

Hygienartiklar (Allt möjligt under denna katergori)
Fler tvättlappar (Engångs)
Frottehandukar
√ Fler påslakanset
Mer kläder (Sommarbebis)
√ Skötbädd
√ Filt/snuttefilt
√ Blöjor
√ Mobil över vagnen
Bärsele? (Senare)
Badtemp
Blöjhink (Får)
Refill till hinken
Våtservetter
Babynest??
Madrasskydd (Får)
Babysitter (Senare)
√ Baby-Gym
Nappar
NappFlaskor
Amningsinlägg
√ Bröstpump
Skötväska
Dregelscarf
Solhatt
Sköljmedel och tvättmedel (Parfymfri)

Lite har vi bokat av,..Det känns bara bättre och bättre,..
Det mesta är sådant som inte behövs köpas innan bebben kommer utan kan även köpas senare!

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Hej där! Sofia här, Sannas kompis du vet. Hon har gett mig din bloggadress och jag ska väl erkänna att jag läst din blogg lite till och från på senaste tiden.:) Tycker det är lite kul eftersom vi har BF så nära varandra, vi har 19 juni så det är ju bara 2½ vecka efter er.

    Dock ger du mig grym ångest av sådana här inlägg. ;P Nävars, men ni har fixat så himla mycket medan vi inte gjort något. Jag har köpt ett par byxor till bebisen, that's it! Fast den här veckan har vi iallafall varit och tittat på vagn, men vi är inte ense så den är inte beställd än. Börjar dock få lite panik för det är ju bara 12½ vecka kvar och det kan ju dessvärre, om man har otur, vara så lång leveranstid på vissa vagnar. Dessutom kanske bebisen kommer tidigare, men det tror jag inte. Eller hoppas för den delen. Nej du, nu har du verkligen peppat mig till att sätta lite fart med alla bebisgrejer, ha ha!

    2012-03-22 | 10:35:50
  • Sofi säger:

    Hej Sofia...Ja sanna har nämnt det till mig att du är gravid och att vi hade BF så kort tid i mellan =)

    Nej ångest behöver du inte ha,..gud vi har precis börjat få fart med att köpa det som KAN behövas innan bebisen kommer..så du behöver inte känna dig stressad,men kul att du blir peppad...ju mer man handlar och bockar av "checklistan" desto verkligare känns det..Vi har ju även haft sådan tur att leveranserna inte tagit lång tid..barnvagnen sa de till oss kan ta upp till 4-8 veckor ,men vi fick våran efter 2 veckor..sen har vi fått babyskydd,sängkläder med mera..så vi har inte köpt såå mycket själv..det första jag köpte var en body med 2 mössor till,så jag är inte bättre där :)

    Får hoppas att bebisen stannar 40 hela veckor,har själv tänkt på det..Robban kom ju 3 veckor för tidigt,men jag kom när jag skulle :D så vi får se

    2012-03-22 | 12:01:32

Kommentera inlägget här: