Sofi.webblogg.se

You got to love Friday

Kategori:

Började min fredag med att dra mig till "Skolan" för sista gången någonsin kl:07:30 imorse,..
Det blev en avslutningsfika i form av ostmackor och kaffe,te eller vatten..och till det en muffins var med hallon som topping,.
Och detta fixade då min lilla klass (på 3 personer med mig,) igår med att baka och bre mackorna till ca 15 pers.
Avslutade allt redan runt kl 10:00..awsome,..
Sen blev det ett snabbt ärende till F kassan och efter det en snabbis på stan,där jag svängde förbi H&M och sedan Systemet,..Köpte ett alkoholfritt rosevin till mig och lite vete öl till Sambon min me alkohol  i då haha
Nu väntar jag på att färgen i håret ska torka in och göra mittt hår sådär vackert fint
Å ja jag färgar håret trots att jag är Gravid,..
Men detta är faktiskt första gången jag gör det sen jag fick veta att jag blev gravid,jag trodde  precis som du som reagerade på detta nu,att det skulle vara farligt att färga håret när man är gravid,..så jag har ju varit jätteduktig och struntat i att göra det,..och skulle kunnat fortsätta strunta i det,..men sist jag var hos barnmorskan så sa hon att det var helt ofarligt,.."det du ska unvika med färgning är mest blekningen",..men jag är brunett och använder intensiv toning,..som luktar gott också :D
Och eftersom jag "gett" upp mycket som Gravid,..som faktiskt är farligt och skadligt för barnet så som (Rökning och alkohol) så tänkte jag att jag åtminstonde kan färga håret utan att ta skada på barnet,..
Det här med Rökning under graviditet stör mig faktiskt inte,om Gravida som rökt innan väljer att fortsätta röka så tycker jag att de kan få göra det,..jag hade säkert fortsätt rökt själv om det inte var för att jag bara mådde illa av det och kan ibland fortfarande göra när jag känner lukten av rök eller när någon har rökt (Som sambon min) sen var det lite så att  innan jag fick reda på att jag blev gravid så hade jag börjat minskat med rökningen,..så det gjorde att det blev lättare att sluta också,..
Vi får se kanske jag "börjar" röka igen när bebben kommit ut och det har gått ett par veckor,..fast för mitt och barnets bästa så ska jag helst inte göra det!!
Ha en underbar Fredag

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Rökning och alkohol är inte bra för dig heller egentligen. Inte bara barnet och det är värre att röka när barnet är ut. Du kan börja snusa igen det skadar bara ditt tandkött ;P å ingen annan. Du vet hur det är när man är hos mormor nu å hon inte röker vid fönstret å man få säga till henne, Har märkt står skillnad i luften. .......

    2012-02-10 | 19:37:42
  • Anonym säger:

    Jepp det är sant det du säger,..håller med dig fullständigt,..självklart är det en stor skillnad från att hon rökte vid fönstret,..kändes i alla fall lite bättre då,..

    2012-02-10 | 21:27:00

Kommentera inlägget här: