Sofi.webblogg.se

Igår var det egentligen..

Kategori:

Igår var det egentligen Dag 4-Min dag- på listan,..men som ni märkt så skrev jag inget igår. Faktiskt så satt jag aldrig vid min dator,..blir då lite omöjligt att kunna skriva något...så idag får jag lägga till både Dag 4 och 5 listan..
Vi börjar väll med Dag 4-Min dag,... rimligast hahaha
Min dag

Lördag och allt
Vaknade kl:08.30,vilket är inte ovanligt för mig att göra på helgerna...jag har ju hund och har som vana att vakna tidigt då...oavsett vilken dag det är..
Efter promenaden blev det en rejäl frukost,-tog dock inget kort-och 1 eller 2 avsnitt av Merlin en ny serie vi börjat kolla på.
Runt 13.00 tog vi oss äntligen upp ur soffan,för att åka iväg och basta å grilla me ett par vänner,..med den lilla information ja hade fått så frös jag arslet av mig,..för inte visste jag att vi skulle behöva gå 2 km över Glottern (en sjö) för att komma till bastun och grillningen..
Jag var väldigt tunnklädd för just sådana promenader,...hade jag vetat så hade jag haft fullutrustning på mig,macksäck med varmchoklad och extra kläder...för jag är en l"SkogSmänniska"älskar såna här dagar..men mer om det senare..
Iallafall det var jäkligt trevligt trots kylan och den lite mindre obekväma promenaden över sjön,..
Nojjan att tro att den skulle spricka och man ramla i
Promenaden
-Vackert-



Korvgrillningen
-Själv åt jag ingen korv-





Efter ca 2 h me bastningen grillning,promenad så drog vi hemåt..där väntades en skön dusch..
Sen fick jag trevligt besök av en vän (Bella)  jag inte sett på ett tag,..det blev fika och mycket tjöt om allt möjligt,..ungefär som det brukar bli när vi ses,..också en massa prat om gamla minnen..
Senare blev det en sen endast för mig Middag bestående av -Lax,potatis och Kall dillsås och en kall öl, till det.. Alkohol fri självklart,fast jag drack aldrig upp hela.....men gudars va gott det var,..fisk är underskattat..
Dag 5-Favorit glass



Hittade denna gamla reklam för 88 glassen..klockren..

Som ni förstår är det denna glass som är min favoritglass..även min fars faktiskt..
Han köpte alltid den när vi handlade glass när jag var liten..själv köpte jag typ lakritsglassen eller nån strut me jordgubbssmak..vågade väll inte riktigt ta en annan glass..man tog det säkra förre det osäkra..men sen till sist vågade jag köpa just denna glass och har sedan dess haft den som favvo glass..
Sen händer det att det man slinter ibland och köper sig nån annan glass,...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: