Sofi.webblogg.se

Dag 10-Min sambo

Kategori:

Nu tänkte jag inte berätta en historia om min sambo,hans liv osv utan mera hur vi träffades och vårat liv ihop,vad han betyder för mig osv
Vi träffades för lite mer än 2 år sedan,den 7 mars är det exakt 2 år sedan vi blev tillsammans,..2 underbara år,...men vi träffades i mer eller mindre i 2 månader innan vi blev tillsammans,..allt började med en oskyldigt flört,via facebook tilloch med som sedan lede till något mer,något betydelsefullt..något jag aldrig upplevt förut och det var/ är
-KÄRLEKEN-
Min sambo betyder allt och lite där till för mig
Jag visste vem han var innan vi tog kontakt med varandra,men bara ytlig typ vad han hette,hur han såg ut och att han var en av min brors vänner,social och trevlig,att han hade humor,vilket var en av dem annledningarna till att jag föll för honom.
I augusti 2010 kommer inte ihåg exakt datum men jag hade slutat jobba och och vi hade varit tillsammans i 5 månader å vi var redo att ta nästa steg i förhållandet-Att Flytta ihop-jag bodde då ute på landet med syster min så det var inte så svårt att lista ut vem som flyttade till vem ;) men jag var inte sen med att berätta att jag ville att vi skulle flytta ihop "På riktigt" till vår egna lägenhet,för det kändes inte som att vi flyttat ihop bara för att jag flyttade in till honom,..så vi ägnade dagarna åt att leta lägenhet,..vilket inte var så lätt,..men efter 3 visningar så hittade vi äntligen den RÄTTA lägenheten för oss,..en lägenheten bara 3 min promenad från förra lägenheten,..fräschare och bättre förvaring,..här har vi nu bott i över 1 år,..1 år med flera underbara minnen fulla med skratt och ja kanske inte direkt gråt men sorg,här har vi haft oss ett antal fester,som för det mesta varit lyckade ;)
Men nu efter att bott här i 1 år och 3 månader så var vi redo att ta ytterliggare ett steg framåt i förhållandet,..ett STORT steg,..att skaffa barn,..vi hade pratat om det ett bra tag och kom fram till att vi båda två var redo,att vi älskade varandra och fortfarande gör självklart ..så efter ca 1-2 månader med 2 tester på den tiden utan positiv svar (Naiv som jag var) så förstod vi att det kan ta ett tag(Oftast upp til ett år),..så vi bestämde oss för att fortsätta som vanligt och ge det tid,inte tänka på att försöka utan låta det ske när det sker,..
Den dagen skedde då den 23 september 2011,eller det positiva svaret kom då hihi..Dagen innan den STORA 30 årsfesten,..sambons 30 årsfest,..vi valde att göra ett test  ifall att så att jag inte drack nått den kvälle,..vi valde rätt,...
Så nu väntar vi en liten bebis och flyttar om en månad till ett radhus,4:a med uteplats..
Jag är lyclklig med min sambo
Älskar dig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: