Sofi.webblogg.se

I hate that feeling

Kategori:

Nej nu tar vi nya tag, det är en ny dag
Igår hade jag en riktigt deppig dag,..mådde verkligen sådär nästan psykiskt dåligt,..ville inte prata eller träffa nån,..gömma mig under täcket var det bästa alternativet,..ta en lång dusch och bara tycka synd om mig själv och allt runt omkring,..men det är ok för ibland får man ha sådanhär dagar...
Allt går inte bara att skaka av sig och sen fortsätta som vanligt,vissa saker tar tid att bearbeta,..visa tankar och funderingar som dyker upp titt som tätt är inte alltid lätta att bli av med i första hand.
Idag mår jag bättre,.bland annat tack vare min bästa sambo,..som finns där, stöttar mig och försöker pigga upp mig ;)
Sen finns det de dagar man är sur,förbannad och inget går som man vill fast man egentligen inte har mycket att vara sur och arg osv över,..inte "riktiga" saker iallafall..men sådana dagar får man också ha...oftast försvinner den irritation man har mycket fortare,man har oftast lättare att bli glad och hitta tillbaka!
Men nog prat om det,..idag är en ny dag och idag tänkte jag ta tag i städningen lite..Vilket nu förtiden brukar bli ett "helttids jobb",..Man är inte lika smidig längre,..man har inte lika mycket ork,..sen bor vi som så nu att vi har en övervåning=Trappor å Trappor+dammsugare=Kaos haha nae då det har gått bra än sålänge,dammsugaren väger inte så mycket faktiskt..

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Tråkigt att du ska känna dig deppad, förstår ju att allt känns tungt nu. men du får fösöka fokusera på allt roligt som snart kommer att ske; bebisen och så kommer ju snart sommaren och semestern! Inte lång tid kvar tills både er och vår lillfis tittar ut. ;) Vad tror ni att det är förresten? Vi vet ju vi väntar en pojke, eller ja, helt säker kan man väl inte vara förrän den är född men på andra ultraljudet var barnmorskan väldigt säker på sin sak så vi får väl hoppas att hon vet vad hon pratar om. ;)

    2012-04-12 | 11:03:56
  • Sofi säger:

    Tack var rar du är,..Extra Grattis till er att det blir en liten pojke ;),..nej vi vet inte om det blir en pojke eller flicka,..men vi gissar på en pojke..så det ska bli spännande att se om det blir det :) Jo jag har mycket att se fram emot :) å jag längtar en massa,..men det har även hänt nått tråkigt med en nära anhörig till mig, så det är jobbigt :/



    2012-04-12 | 17:47:40
  • Sofia säger:

    Usch vad tråkigt det där med din nära anhörig, förstår om du känner dig deppad. Samtidigt så känns det extra trist då man själv bara vill vara glad och förväntansfull nu när det börjar närma sig BF.

    Vi fick ju, som sagt var, veta att det är en liten grabb i magen på ultraljudet, men helt säker kan man ju inte vara. Jag blev glatt överraskad över att barnmorskan ville berätta för jag hade velat att vi tog reda på det i annat fall, men Johan hade nog tyckt att vi fick vänta. Men han fick inte bestämma, ha ha! Först sa jag till Sanna att jag trodde att även ni skulle få en pojke, för det känns som de flesta jag känner får grabbar. MEN efter att ha läst din blogg så tror jag att ni får en liten tjej! Din graviditet verkar nämligen inte alls vara som min och jag har inte alls mått så dåligt att jag kräkts och haft mig. Tror dessutom att man brukar säga att man mår sämre om man väntar en tjej. Fast det är ju klart att alla graviditeter är olika så det betyder ju inget. Fast om ni nu tror på pojke så får väl jag göra också.... Fast nä, jag tror nog tjej iallafall.... Men jag kan meddela att jag brukar ha fel, ha ha!

    2012-04-13 | 20:02:26

Kommentera inlägget här: