Sofi.webblogg.se

J**la Kattskrälle från ingenstans

Kategori:

För ett par veckor sedan sa jag till min sambo att -"Jag tycker det luktar katt kiss på en av våra dynor ute på altanen"
Svaret jag fick då var_"Nej du inbildar dig nog bara,jag känner ingen lukt"
Eftersom ingen av våra kissar har suttit på nån av dynorna så tänkte jag att det säkert bara är inbildning!
MEN För en ca 45 min sen när vi gick ner för att släppa ut hunden så låg det en kisse på en av dynorna,
så Jo jag hade rätt det luktade kiss den gången..och det kollade självklart sambon nu med..Jepp kattkiss på BÅDA till och med :(
Så nu var det bara att slänga dessa dynor,..blir så less,..fick dem av mina morföräldrar och jag lovade dem att "sköta" om dem..jag fick även en dyna till solstolen..men den har jag varit duktig med att ta in varje kväll den har varit ute..VARFÖR var jag då inte lika smart med de andra dynorna?!Efterklok kanske?!Lite besviken på mig själv är jag iallafall och det kommer säkert de bli med...Ännu en typiskt *att det händer mig moment* ;(

J**vla kattskrälle från ingenstans

Men vem vet det kanske är synd om katten,den kanske inte har någonstans att ta vägen..
Fast den såg ut att "Må" bra,..och det såg ut att vara en renrasig katt..Jag är inte chockad över att det faktiskt kom en katt till oss med tanke på hur många kissar jag sett här i klocket,men att denna skulle kissa ner våra dynor,det gillas inte F*n f*n och just på dynorna som jag inte kunde vara duktig och ställa in F*n F*n
Jag som hade hoppats på en riktigt bra dag idag när jag gick och la mig igår..Å så vaknar man till detta..eller först vaknar man till ett litet försiktigt god morgon från sambon med efterföljd av "Dina pengar du skickat till mig har fortfarande inte kommit" öh ? ok och då var det bara att gå upp och logga in sig på banken sin och kolla vad faskiken det är som inte stämmer!? Det löste sig iallafall men ändå..
Nu blir det att göra iordning sig lite,ut med hunden och äta frukost innan man sticker iväg till Mina morföräldrar och sedan till öb idag!!

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Vad tråkigt med dynorna som blev förstörda av kattkiss! Exakt samma sak hände oss första sommaren vi bodde i vårt hus. Grannens katt kissade ner båda baden-baden stolarna så vi var tvugna att slänga dynorna. Så himla trist, och särskilt när det inte ens är ens egen katt som gjort det! Dock vet jag att det finns ganska effektiv spray att köpa, sådan där "fyspray" som man kan ha på sina dynor. mina föräldrar har nämligen alltid haft katt men då de tog bort sin katt förra våren blev deras altan helt invaderad av grannskapets katter som mer än gärna gjorde rabatter till kattlådor och både hårade ner och förpestade trädgårdsdynorna. de köpte då en sådan där "fyspray" i djuraffären och det funkade jättebra! Inga katter ligger numera på deras utemöbler så det funkade ju verkligen. Vet inte om det är en god idé för er som har egna katter, men du kan ju alltid kolla upp det. För det är ju alltid tråkigt att behöva köpa nya dynor pga kattkiss.

    Ta hand om dig och magen, inte så långt kvar nu!

    2012-04-26 | 12:28:23

Kommentera inlägget här: