Sofi.webblogg.se

Att skilja mellan Helg och Vardag

Kategori:

Äntligen helg igen,..det som dock är lite tråkigt är att helgerna är nästan som vilken dag som helst för mig nu förtiden,jag kan inte alltid sklija en helg dag från en mitt i veckan :/
Mitt liv ser för det mesta likadant ut varje dag,ovavsett helg eller inte.
(Mycket pga Graviditeten,fast inte som något negativt)
Det finns däremot visa helger,..lite mer speciella än andra helger som är de ända helgerna som jag kan uppleva som "Riktiga" helger..Det är de helgerna när sambon och jag hittar på nått ihop..allt från att äta ute,bio till att åka iväg och handla eller bara gå på en långpromenad med hunden m.m
Eller de helger jag spenderar en heldag med en nära vän eller syster,..på en fika eller promenad..
*Fira någon som fyller år (Familjmedlem eller vän)
*Åka iväg på en roadtrip till exp Linköping,stockholm eller Ullared
*Gå på ishockey,teater eller annan uppvisning (Inte vad somhelst haha)
Helger där jag inte här hemma och gör precis som vanligt är de helger jag kan uppleva som HELG!
(Är nog så för de flesta,tror jag?!) De finns ju även de som aldrig är hemma på vardagarna pga Jobb där man reser mycket kan ju uppleva sina helger som "Helg" genom att bara få vara hemma och göra inget ungefär.
Men jag är en av dem som inte jobbar vardagar (Visa helger i ett par h jobbar jag dock) som får den känslan av att det snart är helg och längtar och vill inget annat än att det ska vara helg hela tiden.
De finns ju även de som jobbar nästan bara helger (Som jag) och kanske inte alltid vill ha helg då,Fast det beror nog på vilket jobb man har :) eller så vill de ha helg,uppleva helg som jag vill?!
Nej nu känns det som att jag bara svamlar i detta inlägg så jag tänkte ist visa upp en jättesöt pjyamas som jag vill så gärna köpa till Bebben,ska köpa till Bebben ;)
Lindex,stinky 99 kr i stlk 56 å uppåt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: